Η Κεραμέως κόβει πάλι σχεδόν 10.000 εισακτέους… «για το καλό τους»
Αφήνει εκτός ΑΕΙ σχεδόν 10.000 μαθητές για να μην τους… εγκλωβίσει, δείχνοντας τους τον δρόμο ουσιαστικά για την ιδιωτική εκπαίδευση και τα δημόσια ΙΕΚ.
-
15.05.2022 Newsroom
Για ακόμη μια χρονιά, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τον αριθμό των εισακτέων ανά Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.
Με τις επιλογές της κυβέρνησης και της υπουργού, Νίκης Κεραμέως, στερείται σε σχεδόν 10.000 χιλιάδες μαθητές η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς οι περσινές θέσεις ήταν 77.415, ενώ φέτος μειώθηκαν στις 68.394.
Αξέχαστη είναι και η περσινή της φράση: «Οι πιθανότητες για παιδιά που εισάγονται με χαμηλή βαθμολογία είναι να μην αποφοιτήσουν. Άρα, έχουμε συμβάλει στο να τα εγκλωβίσουμε». Βέβαια, μπορεί να θέλει να τα προστατεύσει και από την Πανεπιστημιακή Αστυνομία.
Υπενθυμίζεται ότι λίγες μόνο ώρες μετά την άγρια αστυνομική καταστολή στο ΑΠΘ την περασμένη εβδομάδα, με τρεις φοιτητές να πηγαίνουν ως τραυματίες στο νοσοκομείο, το ΣτΕ έκρινε συνταγματικό τον νόμο-έκτρωμα Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη για τις Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων γνωστή και ως πανεπιστημιακή αστυνομία.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος).
Ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπ’ όψη της και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:
- Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
- Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
- Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (π.χ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).
- Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.