
Πέρα από τις κοινωνικές επιστήμες, τώρα ούτε για τα εικαστικά, ούτε για τη μουσική αλλά ούτε και τη θεατρική παιδεία υπάρχει χώρος στο «νέο σχολείο» των «αρίστων».
Πιο αναλυτικά, το νέο ωριαίο πρόγραμμα για το Λύκειο δεν περιλαμβάνει ώρες διδασκαλίας σε μαθήματα όπως τα Καλλιτεχνικά ή τη Μουσική, γεγονός που έχει εγείρει αντιδράσεις όχι μόνο στους κύκλους των εκπαιδευτικών αλλά και σε όλη την κοινωνία.
Έτσι εξοστρακίζεται η Τέχνη από το σχολείο της κ. Κεραμέως
Είναι πια δεδομένο ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και εν συνεπεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αφαιρεί διδακτικό χώρο από μαθήματα όπως η Κοινωνιολογία, η Μουσική και τα Καλλιτεχνικά ενώ αυξάνει τις ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικών!
Τα μαθήματα της Τέχνης που καταργούνται είναι τα Καλλιτεχνικά μαθήματα και η Μουσική. Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που ίσχυε μέχρι τώρα, διδάσκονταν στο Λύκειο τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα: Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ιστορία Τέχνης και Εικαστικά -μάθημα που έχει ήδη καταργηθεί. Με τις νέες προτάσεις εξοστρακίζεται η Τέχνη από το Λύκειο.
Κατάργηση πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων;
Πέρα από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πολλές Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας. Και επειδή αυτά παραμένουν ίδια με κάθε εκπαιδευτικό σύστημα και μάλιστα έχουν πάντα υποχρεωτική τη βάση του 10, καταλαβαίνουμε ότι αυτού του είδους οι σπουδές θα αφορούν μόνο τις πλούσιες οικογένειες. Οι φτωχοί πλέον, δε δικαιούνται να έχουν ταλέντο. Εξάλλου, ο καλλιεργημένος άνθρωπος είναι επικίνδυνος και οι φτωχοί δεν χρειάζονται την σκάλα της κοινωνικής κινητικότητας…
Δανειζόμαστε την ανάρτηση του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, κ. Σωτήρη Ρούσσου:
«Αποτιμώντας την περίοδο των σοσιαλνεοφιλελεύθερων Blair και Brown, o ιστορικός David Edgerton γράφει “(they) look to the future whilst plagiarizing the past” εννοώντας την Θάτσερ” (“κοιτάζουν στο μέλλον ενώ λογοκλέπτουν το παρελθόν”). Στην περίπτωση μας το “past” είναι η Δεξιά του 50.»
Πληροφορίες από: Alfavita