Παρέμβαση «Ρουβίκωνα» στην ΣΤΑΣΥ για το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ
«Οι κυβερνήσεις διαχρονικά έχουν εγκληματική ευθύνη έχοντας στρώσει το έδαφος για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών και την παράδοσή τους σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα.»
-
03.12.2021 Newsroom
Παρέμβαση στα γραφεία της ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε σήμερα ο «Ρουβίκωνας» για το πρόσφατο δυστύχημα με θύμα έναν 41χρονο εργάτη, που πήδηξε από το μηχάνημα λείανσης γραμμών του ΗΣΑΠ, το οποίο έτρεχε χωρίς φρένα λόγω βλάβης, ενώ αργότερα έγινε γνωστό ότι μία νύχτα πριν ένας ακόμα συρμός λείανσης είχε ακινητοποιηθεί από βλάβη, χωρίς όμως η εταιρεία να λάβει κάποια εμφανή μέτρα. Τα μέλη της αναρχικής συλλογικότητας έβαψαν με μπογιές τοίχους του κτιρίου πέταξαν τρικάκια που έγραφαν «Δεν είναι ατύχημα, είναι δολοφονίας. Μετράτε κέρδη, μετράμε νεκρούς»
Σε ανακοίνωσή της η αντιεξουσιαστική ομάδα επισημαίνει πως «η Γερμανική Schweerbau είναι η ανάδοχος εταιρία που ανέλαβε το έργο συντήρησης των σιδηροτροχιών των γραμμών 1, 2, 3 και τραμ στα μέσα σταθερής τροχιάς για λογαριασμό της ΣΤΑΣΥ. Το μηχάνημα λείανσης που έμεινε χωρίς φρένα ανήκει στην εν λόγω εταιρεία η οποία είναι υποτίθεται υπεύθυνη για τον έλεγχο και την σωστή συντήρηση του. Δεν είναι η πρώτη φορά και δεν θα είναι ούτε η τελευταία».
«Μάθαμε από καταγγελία εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες ότι η ίδια μηχανή είχε εκτροχιαστεί λίγους μήνες πριν. Συγκεκριμένα δια στόματος Σ. Ρεβύθη, προέδρου των εργαζομένων του ΗΣΑΠ, είχε σημειωθεί ξανά εκτροχιασμός στις 22 Αυγούστου στον σταθμό Βικτώρια του ηλεκτρικού κάτι που είχε σκοπίμως αποσιωπηθεί από τη ΣΤΑΣΥ. Μάθαμε ότι μία ημέρα πριν από τον θάνατο του Πέτρου Γιάμαλη ένας ακόμα συρμός λείανσης ακινητοποιήθηκε από βλάβη. Με λίγα λόγια τα μηχανήματα της εργολαβικής εταιρείας δεν ελέγχονταν, με αποτέλεσμα σοβαρά κενά στην ασφάλεια και τη συντήρηση τους, όλα γνωστά στη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ η οποία δεν είχε λάβει κανένα ουσιαστικό μέτρο –ως όφειλε- για την ασφάλεια και τη ζωή των ανθρώπων που δούλευαν στις εργασίες» προσθέτει ο «Ρουβίκωνας».
Οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμα κατηγορώντας τις κυβερνήσεις
Και τονίζει πως οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμα κατηγορώντας τις κυβερνήσεις που διαχρονικά υποβαθμίζουν «τις αστικές συγκοινωνίες εν γένει, με μειώσεις προσωπικού, στέρηση χρηματοδότησης και ανεπάρκεια στην υλικοτεχνική υποδομή. Η έμμεση ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ είχε ήδη ξεκινήσει από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και συνεχίστηκε με την επόμενη κυβέρνηση. Η σκοπούμενη απαξίωση των δημοσίων αγαθών φέρνει την εργολαβοποίηση και την παραχώρηση ολόκληρων έργων σε αναδόχους, τα οποία έργα στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μπορούσαν να εκτελούνται από υπαλλήλους της ΣΤΑΣΥ -όπως προκρίνουν και οι ίδιοι-, με μηχανήματα που θα ανήκαν στη ΣΤΑ.ΣΥ εάν είχε την απαιτούμενη χρηματοδότηση για να τα αγοράσει. Αντί γι’αυτό εμφανίστηκε το 2019 η εργολάβος εταιρία Schweerbau χωρίς άλλες συμμετέχουσες υποψήφιες εταιρίες στον διαγωνισμό, και ανέλαβε το έργο με τίμημα μικρότερο από αυτό που θα κόστιζε μια επένδυση του κράτους σε μηχανήματα σωστά συντηρημένα.
»Η ανάδοχος δεν είχε κάνει συντήρηση στα μηχανήματά της όπως αποδεικνύεται και από άλλες καταγγελίες, πιθανότατα να μην είχαν καν τις απαιτούμενες προδιαγραφές λειτουργίας και η ΣΤΑ.ΣΥ έστελνε υπαλλήλους της ως πρόβατα στη σφαγή χωρίς έλεγχο, χωρίς να τηρούνται τα μέτρα προστασίας για τη ζωή και την ασφάλεια της υγείας τους. Λίγες μέρες μετά την είδηση του θανάτου του Π. Γιάμαλη το ΔΣ της ΣΤΑ.ΣΥ έσπευσε να ρίξει την αποκλειστική ευθύνη του «δυστυχήματος» στον εργολάβο λέγοντας ότι «η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της αναδόχου εταιρείας, η οποία προσκόμισε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου» και ζήτησε να σταματήσουν τα έργα μέχρι να τελειώσει η έρευνα για το περιστατικό».
Οι κυβερνήσεις διαχρονικά έχουν εγκληματική ευθύνη
«Οι κυβερνήσεις διαχρονικά έχουν εγκληματική ευθύνη έχοντας στρώσει το έδαφος για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών και την παράδοσή τους σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Για την κοινωνία, αγαθά όπως είναι οι συγκοινωνίες, το νερό και το ρεύμα είναι και θα έπρεπε να παραμείνουν αδιαπραγμάτευτα δημόσια. Για τα κράτη και το κεφάλαιο είναι εμπορεύματα προς «αξιοποίηση», είναι προνομιακό πεδίο για ξεπούλημα και κερδοφορία» σημειώνει μεταξύ άλλων η συλλογικότητα.