«Σήμερα μαζεύουμε λεφτά για την καθαρίστρια, αύριο θα μαζεύουμε για τον δάσκαλο…;»
«Σήμερα μαζεύουμε λεφτά για την καθαρίστρια, αύριο θα μαζεύουμε για τον δάσκαλο...;», ήταν η ερώτηση που έθεσε μητέρα μαθητή σε διαδικτυακή συζήτηση του Συλλόγου Γονέων, του Κρυσταλλείου Δημοτικού Πεντέλης.
-
05.10.2021 Newsroom
Επίπληξη από τη διευθύντρια δέχθηκαν γονείς που “τόλμησαν” να διαμαρτυρηθούν για το γεγονός αλλά και να το δημοσιοποιήσουν πως η διεύθυνση του σχολείου ζήτησε χρήματα για αγορές υλικών και πληρωμή… καθαρίστριας.
Αυτό κατήγγειλε η Ιόλη Μπούντα, μητέρα παιδιού στο 2ο Νηπιαγωγείο Μελισσίων, ανοίγοντας τη διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων του Κρυσταλλείου Δημοτικού Πεντέλης με τίτλο «Γονείς – Εθελοντές – Πελάτες». «Σήμερα μαζεύουμε λεφτά για την καθαρίστρια, αύριο θα μαζεύουμε για τον δάσκαλο…;» αναρωτήθηκε, όπως αναφέρει το alfavita.gr.
Ο Νίκος Παπασπύρος, εκπαιδευτικός, αντιπρόεδρος Συλλόγου εκπαιδευτικών “Περικλής”, εξέφρασε την έκπληξη και καταδίκη του, ζητώντας τέτοια περιστατικά να αναφέρονται και υποσχέθηκε ότι θα κάνουν, ως οφείλουν, παρέμβαση. Αναφέρθηκε επίσης στις συνθήκες ανοίγματος των σχολείων με τον αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τάξη και τις ελλείψεις στην καθαριότητα σε συνθήκες μάλιστα πανδημίας.
Ο συντονιστής της συζήτησης, Κωνσταντίνος Χριστόπουλος, γραμματέας του Συλλόγου Γονέων του Κρυσταλλείου και τ. πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Πεντέλης, αναφέρθηκε στις ελλιπείς προβλέψεις από το Υπουργείο Παιδείας και το Δήμο Πεντέλης για καθαριότητα στα σχολεία, όπου αναλογούν …1/2 καθαρίστριας ανά σχολείο.
Έχουν ανακύψει φλέγοντα θέματα με το νέο νόμο
Αντίθετα στο γειτονικό Δήμο Αμαρουσίου όπως επισήμανε ο Βασίλης Μπούρας, δημοτικός σύμβουλος Αμαρουσίου, γενικός γραμματέας Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, τουλάχιστον κάθε σχολείο έχει 2 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης. Όμως τα θέματα που έχουν ανακύψει με το νέο νόμο για την Παιδεία, όπως οι χορηγίες σε κάθε σχολείο, είναι φλέγοντα.
Ευχάριστη έκπληξη ήταν η τηλεφωνική παρέμβαση του δημάρχου Βριλησσίων, Ξένου Μανιατογιάννη παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία του Δήμου Βριλησσίων να αναλάβει μέσω των σχολικών επιτροπών το κόστος των υλικών (γνωστό ως λίστα) για όλα τα νηπιαγωγεία και μάλιστα με αγορές στα καταστήματα του δήμου με συνολικό κονδύλι 17000 ευρώ.
Με αφορμή τα κονδύλια των σχολικών επιτροπών, ο Κωνσταντίνος Χριστόπουλος παράθεσε τους περσινούς απολογισμούς (2020) των σχολικών επιτροπών του δήμου Πεντέλης και τους τρέχοντες έως 31/8/2021, όπου και οι δύο σχολικές επιτροπές δεν κατάφεραν να αναλώσουν τα διαθέσιμα κονδύλια του προϋπολογισμού κατά τουλάχιστον 20000 (από 100000+ ετήσια) η καθεμία.
Ο Παναγιώτης Πολυδωρόπουλος, εκπαιδευτικός, μέλος ΔΣ ΟΙΕΛΕ, αναφέρθηκε στο ρόλο του Συλλόγου Γονέων και την συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, διευκρινίζοντας όμως ότι είναι αθέμιτο να απαιτούμε από τους Συλλόγους Γονέων να υποκαθιστούν την Πολιτεία. Δεν επιτρέπεται δηλαδή να μεταφέρεται το οικονομικό βάρος για τη λειτουργία του σχολείου στους γονείς.
Το σημαντικότερο θέμα είναι η εμπορευματοποίηση της Παιδείας
Εξέφρασε παράλληλα την ανησυχία του για τα ελλιπή μέτρα πρόληψης του κορονοϊού στα σχολεία. Όμως το σημαντικότερο θέμα είναι η εμπορευματοποίηση της Παιδείας, με voucher κλπ. κάτι που άλλωστε έχει ιστορικά αποτύχει όπου δοκιμάστηκε.
Μιλώντας για voucher, ο συντονιστής επεσήμανε το θέμα των ΚΔΑΠ στην Πεντέλη, τα οποία αν και είχε ανακοινωθεί ότι θα ξεκινήσουν 1/9/2021 τελικά δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα αλλά και είναι αμφίβολο αν θα ξεκινήσουν γενικά καθώς δεν υπάρχει κονδύλι, σύμβαση ή έστω ανάδοχος.
ΚΑι βέβαια υπάρχει και η αγωνία των γονέων αν μέσω των ΚΔΑΠ θα υποκατασταθεί το ολοήμερο και δωρεάν σχολείο.
Λαμβάνοντας το λόγο ο Γιώργος Χριστόπουλος, εκπαιδευτικός, γενικός γραμματέας ΟΙΕΛΕ, υπενθύμισε το κακό παράδειγμα εμπορευματοποίησης της Παιδείας στην Αγγλία. Στάθηκε όμως ακόμη περισσότερο στην ύπαρξη σε κάθε γειτονιά “κέντρων μελέτης” τα οποία λειτουργούν χωρίς κανένα θεσμικό πλαίσιο και έλεγχο και παράλληλα εγκλωβίζουν τα παιδιά σε μια ολοήμερη “ιδρυματοποίηση”.
Η δε ελάχιστη βάση εισαγωγής που εφαρμόστηκε στις φετινές εξετάσεις θα οδηγήσει μαθηματικά φοιτητές σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια οι οποίοι θα βγαίνουν απλά ανειδίκευτοι εργάτες. Όπως έλεγαν οι παλιοί “κρέας στα κανόνια”.
Δυστυχώς οδεύουμε σε ένα εφιαλτικό μέλλον όπου ακόμα και το περιεχόμενο των μαθημάτων και των βιβλίων θα είναι ελεγχόμενο. Δημιουργούνται σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων και θα πρέπει γονείς και εκπαιδευτικοί να αναλάβουν πρωτοβουλίες.
Το ενδιαφέρον και η συμμετοχή των γονέων στα γονεϊκά των σχολείων είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη και όπως ανέφερε και η Ιόλη Μπούντα “…πιστεύω ότι δεν είμαι μόνη μου, αν μη τι άλλο είμαστε όλοι μαζί σε αυτό…”