Σωματείο εργαζομένων Efood: «Ο καθένας μας μπορεί να βρεθεί στην ατελείωτη λίστα των νεκρών»
«Στο βωμό των κερδών της η εταιρεία, εντατικοποιεί την οδήγηση με πληθώρα στρεσογόνων μηνυμάτων, καθιστώντας την εργασία ακόμα πιο επικίνδυνη».
-
30.07.2022 Newsroom
Ένας ακόμη διανομέας, θύμα εργατικού δυστυχήματος, έχασε τη ζωή του στη μάχη για το μεροκάματο και το Σωματείο εργαζομένων «Efood» Αττικής εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια του 30χρονού διανομέα.
Παράλληλα, επισημαίνει πως «αυτές τις ώρες αναλογιζόμαστε όλοι, πως μπορεί ανά πάσα στιγμή ο καθένας από εμάς να βρεθεί στην ατέλειωτη λίστα νεκρών ή σακατεμένων που δημιουργεί η υπερεντατικοποίηση, η έλλειψη κατάλληλων μέτρων προστασίας (ΜΑΠ) και φυσικά ο νόμος Χατζηδάκη που αναγκάζει τους “συνεργάτες” να ξεπερνούν και τις 12 ακόμα ώρες συνεχούς οδήγησης για να συμπληρώσουν αξιοπρεπές μεροκάματο».
Ακόμη, υπογραμμίζει ότι «φυσικά όλα κινούνται στο πλαίσιο της “ομερτά” που ακολουθούν τα υπουργεία εργασίας και υποδομών, τα οποία επί τρία χρόνια, από την ψήφιση του ν. 4611, “συσκέπτονται” και “διαβουλεύονται” ερήμην μας για την έκδοση κοινής ΚΥΑ που θα καθόριζε τα κατάλληλα ΜΑΠ. Οι μανδαρίνοι των υπουργείων αλληλοδιαψεύδονται, ρίχνοντας ο ένας ευθύνες στον άλλο, αρκεί να μην αγγίξουν τα υπερκέρδη των πολυεθνικών όπως της Delivery Hero και όλων των υπόλοιπων αφεντικών που απασχολούν εργαζόμενους σε δίκυκλο.
Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως και στα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα των συναδέλφων μας το κράνος Jet 22.5 (πρότυπο που δεν παράγεται πλέον) δεν κατάφερε να τους προστατεύσει, χάνοντας και οι δύο τη ζωή τους από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις».
Μάλιστα, αναφέρει ότι «δε μπορούμε να αγνοήσουμε επίσης τη στάση της “efood” να αγνοεί επιδεικτικά την ασφάλεια των εργαζομένων της, μη χορηγώντας τους κατάλληλα μέσα για την οδήγηση και την πλοήγηση και μη διαθέτοντάς τους τη μελέτη εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου», καθώς «στο βωμό των κερδών της η εταιρεία, μέσα από την εφαρμογή εντατικοποιεί την οδήγηση με πληθώρα στρεσογόνων μηνυμάτων, καθιστώντας την εργασία ακόμα πιο επικίνδυνη».
Καταλήγοντας τονίζει πως «θα πρέπει να επισημάνουμε προς την “efood” πως δεν είναι άλλο ένα τροχαίο δυστύχημα. Είναι ένα θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα» και καλεί την εταιρεία «δημόσια να μας δηλώσει πόσες ώρες είχε την εφαρμογή της εταιρείας ανοιχτή» την ημέρα που έχασε τη ζωή του ο μετανάστης διανομέας.