
Η Αμερικανίδα Ρεμπέκα Μπλουμ, γνωστή επιμελήτρια τέχνης και συγγραφέας, δολοφονήθηκε από τον σύντροφό της, Βρετανό φωτογράφο Σολ Φλέτσερ, στο διαμέρισμά τους στο Βερολίνο, στις αρχές Ιουλίου. Στη συνέχεια, ο γνωστός φωτογράφος πήγε στο εξοχικό σπίτι που διατηρούσαν στο Βρανδεμβούργο και αυτοκτόνησε.
Μια υπόθεση που συγκλονίζει το χώρο της τέχνης και όχι μόνο, καθώς έχει ευρύτερες διαστάσεις λόγω του τρόπου που καλύφθηκε από τα ΜΜΕ αλλά και της προσπάθειας με την οποία γνωστοί και φίλοι του Φλέτσερ επιχείρησαν να ερμηνεύσουν την υπόθεση. Η Μπλουμ, παρά το γεγονός ότι είχε μακρά επαγγελματική πορεία στο χώρο της τέχνης, παρουσιάστηκε απλά ως “η σύντροφος του Μπλουμ”, την ίδια στιγμή που ο Φλέτσερ παρουσιαζόταν ως ο καλλιτέχνης με “σοβαρές επαφές στο χώρο” και “δημοφιλείς φίλους”, όπως ο Μπραντ Πιτ.
Πολλά ΜΜΕ στη Μεγάλη Βρετανία έδωσαν περισσότερη έμφαση στην καριέρα του Φλέτσερ, παρά στην υπόθεση της δολοφονίας της Μπλουμ. Ωστόσο, καλλιτέχνες όπως η Άστα Γκρόνινγκ, γκαλερίστες στο Λονδίνο, αλλά και ο φιλόμουσος Γάλλος επιχειρηματίας Ανρί Πινό, επιχείρησαν να “φωτίσουν” μια σημαντική πτυχή της υπόθεσης: εκείνη της ενδοοικογενειακής βίας και της γυναικοκτονίας, ζητήματα που ακόμα δεν αναδεικνύονται επαρκώς στη δημόσια σφαίρα.
Μάλιστα ο Πινό, από το ίδρυμα του οποίου αφαιρέθηκε πρόσφατα πίνακας του Φλέτσερ, υπογράμμισε την ανάγκη να δείξουν όλοι αλληλεγγύη προς τις γυναίκες που υφίστανται βία και να αναδειχθεί το ζήτημα της γυναικοκτονίας πιο ενεργά στο δημόσιο διάλογο.