Αναζητείται η διάψευση Άδωνι για την απευθείας ανάθεση σε δημοσκοπική
Ο υπουργός Ανάπτυξης έστειλε στην «Εφ.Συν.» μια απάντηση 900 λέξεων, με την οποία δε φέρεται να διαψεύδει την απευθείας ανάθεση σε δημοσκοπική εταιρεία.
-
14.10.2021 Newsroom
Το χθεσινό δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, που αποκάλυψε ότι, εν μέσω πανδημίας, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης προέβη σε απευθείας ανάθεση διενέργειας έρευνας σε δημοσκοπική εταιρεία στενού συνεργάτη του κουμπάρου του, δημιούργησε κύμα αντιδράσεων.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης έστειλε στην «Εφ.Συν.» μια απάντηση 900 λέξεων, με την οποία δε φέρεται να διαψεύδει την απευθείας ανάθεση, ενώ τονίζει πως δε θεωρεί ιδιαίτερα μεγάλο ποσό τις 19.000 ευρώ. Παράλληλα, σε ανάρτησή του στο Twitter αναφέρει μέσα σε άλλα τη… δυσαρέσκειά του για το ότι -ενώ είναι στο πρωτοσέλιδο η απάντησή του- βρίσκεται μόνο σε “ένα μικρό κουτάκι”. Θα μπορούσε κανείς να πει πως ο κύριος Γεωργιάδης ήθελε δεύτερη μέρα ολοσέλιδη εμφάνισή του σε πρωτοσέλιδο.
Χθες η @EFSYNTAKTON με είχε πρωτοσέλιδο ως «Καγκελάριο Κούρτς», σήμερα μετά την απάντηση μου, ένα μικρό κουτάκι στη γωνία…για τέτοια «μεγάλη αποκάλυψη» μιλάμε. Αλλά η λάσπη θα μείνει. Εδώ ανάρτηση μου για τη θέμα https://t.co/SQrHfnFYvI pic.twitter.com/eEtQx2CmB3— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) October 14, 2021
Τι απάντησε ο Άδωνις
«Αγαπητέ κύριε Τερζή, με μεγάλη έκπληξη αλλά και απορία διάβασα το σημερινό πρωτοσέλιδο της ΕΦΣΥΝ, που με κατηγορεί για σκάνδαλο τύπου «Κουρτς» (δεν ήξερα ότι θέλατε να με κάνετε και καγκελάριο), δηλαδή ότι χρησιμοποίησα δημόσιο χρήμα έτσι ώστε να βελτιώσω τις προσωπικές μου επιδόσεις σε σχετικές δημοσκοπήσεις. Το άρθρο σας εδράζεται σε δύο εντελώς λανθασμένα επιχειρήματα, τα οποία και οδηγούν σε πλήρη παραπλάνηση των αναγνωστών σας. Θέλω να πιστεύω ότι είναι προϊόν αβλεψίας και όχι προϊόν σκοπιμότητας.
Τον Ιούλιο του 2020, πράγματι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας με την διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, όπως προβλέπει η σχετική μας νομοθεσία, επέλεξε την εταιρεία «Interview» για να κάνει μία επείγουσα έρευνα ως προς την απήχηση στην κοινή γνώμη των μέτρων που είχε λάβει έως τότε το Υπουργείο Ανάπτυξης λόγω της πανδημίας.
Πράγματι επιλέξαμε την εταιρεία «Interview»
Αντιλαμβάνεστε ότι βασικό εργαλείο άσκησης πολιτικής είναι και η ενημέρωση του κοινού για τα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα τα οποία θεσμοθετούσαμε εκείνη την εποχή και τα οποία είχαν ασφαλώς επείγοντα χαρακτήρα. Μας ενδιέφερε, λοιπόν, να ξέρουμε ποια είναι τα προγράμματα που είχαν μεγαλύτερη επίπτωση στο κοινό και για τα οποία το κοινό είχε μεγαλύτερη και καλύτερη ενημέρωση ώστε να διορθώσουμε τις πολιτικές μας.
Πράγματι επιλέξαμε την εταιρεία «Interview», μία εταιρεία γνωστή του χώρου εγνωσμένης αξίας και αξιοπιστίας, καθώς σε όλες τις σχετικές προεκλογικές αναμετρήσεις τόσο για τις ευρωεκλογές του 2019 όσο και για τις εθνικές εκλογές του 2019 η εκτίμησή της για το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα την δικαίωσαν απολύτως, καθώς προέβλεψε σωστά το αποτέλεσμα και στις δύο αναμετρήσεις. Άρα, λοιπόν, τη θεωρήσαμε και τη θεωρούμε μία αξιόπιστη εταιρεία.
Η οικονομική της προσφορά ήταν χαμηλή καθώς το ποσό των 19.000 ευρώ είναι ένα ποσό όχι απλώς λογικό αλλά και χαμηλό με τα δεδομένα της σχετικής δημοσκοπικής αγοράς, όπως είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε.
Συνδέσατε αυτή μας την απόφαση με την επίδοσή μας στον πίνακα των δημοσιευμένων δημοσκοπήσεων της εταιρείας για να στηρίξετε το επιχείρημα ότι εδώ έχουμε δήθεν περίπτωση «Κουρτς» και μάλιστα για να το στοιχειοθετήσετε συγκρίνατε τις δημοσκοπήσεις της εταιρείας «Interview» μετά τη σχετική μας απόφαση με σύγκριση άλλων εταιρειών σε σχέση με τον πίνακα δημοφιλίας με τις θετικές και αρνητικές γνώμες.
Πίνακας αποτελεσματικότητας λέει ο Γεωργιάδης, όχι δημοφιλίας
Πρώτον, πριν από τη σχετική ανάθεση είχαμε χειρότερη επίδοση στους πίνακες της εταιρείας Interview; Η απάντηση είναι όχι. Όπως επισυνάπτω στον σχετικό πίνακα, πριν από την ανάθεση, τον Ιούλιο του 2020, ήμασταν σταθερά μεταξύ 1ης έως 3ης θέσης σε πίνακα που μετράει την αποτελεσματικότητα και όχι σε πίνακα που μετράει τη δημοφιλία.
Μετά από την ανάθεση βελτιώθηκε αυτή μας η θέση στην εταιρεία Interview; Όχι. Όπως σας επισυνάπτω στον πίνακα παραμείναμε σταθερά μεταξύ 1ης και 3ης θέσης, όπως ακριβώς ήμασταν και πριν από τη σχετική ανάθεση. Αποδεδειγμένα λοιπόν η επιλογή της «Interview» δεν επηρέασε τις δημοσκοπικές μας επιδόσεις στο συγκεκριμένο δείκτη της εταιρείας ούτε πριν, ούτε μετά.
Επαναλαμβάνω όμως ότι πάντα μιλάμε για πίνακα αποτελεσματικότητας και όχι πίνακα δημοφιλίας, όπως εσφαλμένα γράψατε. Και το αναφέρω διότι εκεί έχετε κάνει και τον βασικό λανθασμένο σας ισχυρισμό. Συγκρίνετε δημοσκόπηση που μετράει την αποτελεσματικότητα (ποιον θεωρείτε πιο αποτελεσματικό Υπουργό) με δημοσκοπήσεις που μετράνε τη δημοφιλία (ποιος είναι πιο συμπαθής), δηλαδή τις θετικές και αρνητικές γνώμες. Όπως είμαι βέβαιος ότι αντιλαμβάνεστε, είναι δύο εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους μεγέθη (στο σχολείο μας μαθαίνανε να μην συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια).
Πράγματι εγώ ως πολιτικό πρόσωπο σε όλες τις εταιρείες δημοσκοπήσεων – και στην Interview- έχω τις περισσότερες αρνητικές γνώμες παντός άλλου πολιτικού. Το γεγονός αυτό ούτε έχει επηρεάσει την εκλογική μου επίδοση, καθώς πάντα εκλέγομαι και επανεκλέγομαι στις πρώτες θέσεις, ούτε με απασχολεί ιδιαιτέρως διότι ποτέ δεν πολιτεύομαι με όρους δημοφιλίας.
“Δεν θέλω να στρογγυλεύω τις θέσεις μου αλλά να έχω γωνίες”
Είναι κάτι που το έχω προαποφασίσει ότι θα μου συμβαίνει γιατί δεν θέλω να στρογγυλεύω τις θέσεις μου αλλά να έχω γωνίες και να λέω με θάρρος τη γνώμη μου, πράγμα που μου δημιουργεί και αρκετές αντιπάθειες εις γνώση μου.
Ως προς την αποτελεσματικότητα τώρα, αυτή κατ’ ανάγκη συνδέεται με τη δημοφιλία, όπως κακώς τη συγκρίνετε; Βεβαίως και όχι.
Σας επισυνάπτω την πρόσφατη μέτρηση της Metron Analysis που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» (3.10.2021), όπου στον πίνακα της αποτελεσματικότητας είμαι στην 4η θέση. Την ίδια ακριβώς στιγμή σε άλλες δημοσκοπήσεις που δεν δημοσιεύουν πίνακες αποτελεσματικότητας αλλά πίνακες δημοφιλίας διατηρώ την πρώτη θέση στις αρνητικές γνώμες (64.9 αρνητικές γνώμες στην MRB/ Μάϊος 2021). Αυτό το επισημαίνω για να σας εξηγήσω ότι συγκρίνατε δύο ανόμοια μεταξύ τους μεγέθη (τα μήλα με τα πορτοκάλια που προανέφερα).
Συμπερασματικά, η απευθείας ανάθεση στην εταιρεία «Interview» έγινε σύμφωνα με το νόμο, για να καλύψει μία επείγουσα ανάγκη εκείνης της εποχής. Το παραδοτέο είναι στη διάθεση της εφημερίδας σας για να το ελέγξετε οποιαδήποτε ώρα θέλετε. Σημειωτέον, το Υπουργείο μας δεν είχε την καλύτερη επίδοση τότε ως προς την ενημέρωση των πολιτών για τα μέτρα που είχαμε θεσπίσει και κατά συνέπεια η δημοσκόπηση μας βοήθησε να διορθώσουμε τις πολιτικές μας.
Ζητά την απάντησή του στο εξώφυλλο
Θα επιθυμούσα, λοιπόν, επειδή το συμπέρασμά σας εδράζεται σε λανθασμένα στοιχεία και είναι εντελώς παραπλανητικό και παραπειστικό, να δημοσιεύσετε την απάντησή μου στο αυριανό σας φύλλο και στο εξώφυλλό σας, έτσι ώστε να μην δημιουργούνται μεταξύ μας παρεξηγήσεις που δεν χρειάζονται.
Αντιλαμβάνομαι ότι το όνομά μου «πουλάει» και συμβάλλει στο να δώσει περισσότερα φύλλα η εφημερίδα σας. Αντιλαμβάνομαι επίσης ότι παραμένω σκληρός πολιτικός αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ και αυτό ενοχλεί ιδιαίτερα κάποια κέντρα. Όλοι αυτοί οι λόγοι, όμως, δεν δικαιολογούν μία τέτοιου μεγέθους παραπλάνηση της κοινής γνώμης, όπως αυτή που κάνατε χθες και μάλιστα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα».