Το γυναικείο ποδόσφαιρο κάνει «ρωγμές» απέναντι στον σεξισμό και τον θεσμικό ρατσισμό
FC BARCELONA FEMENI | TWITTER
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Το γυναικείο ποδόσφαιρο κάνει «ρωγμές» απέναντι στον σεξισμό και τον θεσμικό ρατσισμό

SHARE THIS

Στις 30 Μαρτίου στην Βαρκελώνη σημειώθηκε παγκόσμιο ρεκόρ προσέλευσης θεατών σε ποδοσφαιρικό αγώνα γυναικών, καθώς κόπηκαν 91.5333 εισιτήρια.

Την προτελευταία μέρα του Μαρτίου, 91.553 άνθρωποι γέμισαν το «Καμπ Νου» της Βαρκελώνης για να παρακολουθήσουν τον ποδοσφαιρικό αγώνα γυναικών Μπαρτσελόνα – Ρεάλ Μαδρίτης για την προημιτελική φάση του Τσάμπιονς Λιγκ. Πρόκειται για έναν εξωπραγματικό αριθμό, ειδικά σε σύγκριση με το «Clasico» στο ανδρικό πρωτάθλημα Ισπανίας τον περασμένο Οκτώβριο, όπου κόπηκαν 86.422 εισιτήρια.

Η είδηση προκάλεσε παγκόσμια αίσθηση και έγινε πρώτο θέμα στα ισπανικά αθλητικά media, αλλά και στις διαδικτυακές εκδόσεις ΜΜΕ σε Ευρώπη και διεθνώς. Η ισπανική Mundo Deportivo έγραψε ότι πρόκειται για «ένα ακόμη σημάδι ότι το γυναικείο ποδόσφαιρο αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς», με την Ναντίν Κέσλερ, επικεφαλής του τμήματος γυναικείου ποδοσφαίρου της UEFA και πρώην παίκτρια, να προσθέτει ότι είναι «μια νύχτα που θα θυμόμαστε για πάντα».

Στις 30 Μαρτίου στην Βαρκελώνη σημειώθηκε παγκόσμιο ρεκόρ προσέλευσης θεατών σε ποδοσφαιρικό αγώνα γυναικών, με το προηγούμενο να έχει καταγραφεί στις 10 Ιουλίου του 1999 στο «Ρόουζ Μπολ» της Πασαντίνα στην Καλιφόρνια, όπου 90.185 άνθρωποι είδαν τις ΗΠΑ να νικούν την Κίνα με 5-4 στα πέναλτι και να κατακτούν το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών.

Την τελευταία δεκαετία το γυναικείο ποδόσφαιρο συγκεντρώνει τακτικά πολύ κόσμο στα γήπεδα. Τον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ το 2012 μεταξύ Λιόν και Φρανκφούρτης (2-0 οι Γαλλίδες) στο «Ολύμπιασταντιον» του Βερολίνου, τον παρακολούθησαν 50.212 θεατές, ενώ στον ημιτελικό του ισπανικού Κυπέλλου Γυναικών μεταξύ Αθλέτικ Μπιλμπάο και Ατλέτικο Μαδρίτης στο «Σαν Μαμές», κόπηκαν 48.121. Στο ντέρμπι τίτλου Ατλέτικο Μαδρίτης -Μπαρτσελόνα το 2019 στο «Γουάντα Μετροπολιτάνο» κόπηκαν 60.739, στο Euro 2017 στην Ολλανδία όλα τα ματς της οικοδέσποινας εθνικής ομάδας, που στο τέλος κατέκτησε το τρόπαιο, ήταν sold-out, όπως επίσης και στο Μουντιάλ της Γαλλίας το 2019 όπου διατέθηκαν περίπου περίπου ένα εκατομμύριο εισιτήρια και εξαντλήθηκαν τα αντίστοιχα για το εναρκτήριο ματς, τους ημιτελικούς και τον τελικό.

Το ότι ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ιδέα πόσο ελκυστικό είναι το γυναικείο ποδόσφαιρο οφείλεται στην εξαιρετικά περιορισμένη κάλυψη των γυναικείων αγώνων από τα ΜΜΕ, αλλά κυρίως στον σεξισμό και στα πατριαρχικά στερεότυπα που κυριαρχούν στο άθλημα. Οι γυναίκες ποδοσφαιριστές είναι θύματα ενός θεσμικού ρατσισμού, με μόλις το 4% των συνολικών εμπορικών εσόδων του αθλητισμού να καταλήγουν στο γυναικείο ποδόσφαιρο. Ο γυναικείος αθλητισμός δεν παράγει τόσο χρήμα όσο ο ανδρικός, αναπαράγοντας μια βαθιά εδραιωμένη ανισότητα.

Ωστόσο φαίνεται ότι σταδιακά γίνονται «ρωγμές» στο σημερινό ανδροκρατούμενο μοντέλο, με την FIFA να έχει ξεκινήσει συνεργασία με τις 211 ομοσπονδίες – μέλη της σε όλο τον κόσμο πάνω σε στρατηγικές ενίσχυσης της εμπορικής αξίας του θηλυκού ποδοσφαίρου. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, τον Δεκέμβριο του 2018 απονεμήθηκε για πρώτη φορά «Χρυσή Μπάλα» σε γυναίκα, την Αντα Χέγκερμπεργκ, ενώ η ποδοσφαιρική ομοσπονδία της Αργεντινής αποφάσισε να επιδοτήσει τις 16 ομάδες του γυναικείου πρωταθλήματος της πρώτης κατηγορίας προκειμένου να υπογράψουν επαγγελματικά συμβόλαια με οκτώ παίκτριες η καθεμία. Ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς, αλλά το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω και το γυναικείο ποδόσφαιρο αρχίζει να μπαίνει δυναμικά στο προσκήνιο και να κατακτά τη θέση που του αξίζει.

Exit mobile version