Έρευνα δείχνει αυξανόμενη τάση του φαινομένου greenwashing από εταιρίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρευνα δείχνει αυξανόμενη τάση του φαινομένου greenwashing από εταιρίες

SHARE THIS

Οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να ακολουθήσουν μια πολιτική που θα ενισχύει τη διαφάνεια και θα καθιστά την ενημέρωση και γνώση για περιβαλλοντικά ζητήματα προσβάσιμη με τρόπο ουσιαστικό και σαφή.

Το Greenwashing είναι η προσπάθεια αύξησης των πωλήσεων ή η βελτίωση της εικόνας (image) μιας επιχείρησης μέσω της παραπλανητικής προβολής, είτε του δήθεν «πράσινου» προφίλ της, είτε των  «ψευτο – οικολογικών» χαρακτηριστικών των προϊόντων της.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξανόμενη τάση του φαινομένου του greenwashing, γεγονός που οφείλεται αφενός στην έλλειψη κατανόησης των περιβαλλοντικών θεμάτων από μερίδα διαφημιζομένων και διαφημιστικών εταιρειών και αφετέρου στην αύξηση του ενδιαφέροντος από καταναλωτές για προϊόντα και υπηρεσίες που δεν βλάπτουν το περιβάλλον.

Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια μεγάλη μερίδα καταναλωτών έχει απαιτήσεις για μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με την ασφάλεια, τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των προϊόντων, ενώ η ενσωμάτωση περιβαλλοντικών και κοινωνικών στοιχείων γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική στις καταναλωτικές αποφάσεις.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα μέτρα που χρειάζεται να ληφθούν για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το φαινόμενο του greenwashing αφορούν στη προώθηση σχετικής νομοθεσίας, αλλά και στην ενσωμάτωση πράσινων πρακτικών και εφαρμογή υπεύθυνης διαφήμισης από τις επιχειρήσεις.

Ανάλογη πρέπει να είναι και η κινητοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θα καταπολεμά το φαινόμενο και θα συστήνει στα κράτη-μέλη την υιοθέτηση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, με τη συμμετοχή και της κοινωνίας των πολιτών.

Το κυρίαρχο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να ακολουθήσουν μια πολιτική που θα ενισχύει τη διαφάνεια και θα καθιστά την ενημέρωση και γνώση για περιβαλλοντικά ζητήματα προσβάσιμη με τρόπο ουσιαστικό και σαφή.

Exit mobile version