Έρευνα: Οι άνθρωποι εμπιστεύονται εταιρείες με θετικό brand identity
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρευνα: Οι άνθρωποι εμπιστεύονται εταιρείες με θετικό brand identity

SHARE THIS

Όταν ένας καταναλωτής γνωρίζει ότι μια εταιρία προωθεί κάποιο θετικό σκοπό, αυτόματα αυτό επιδρά θετικά στην ψυχολογία του και είναι πιο εύκολο να θέλει να αγοράσει το προϊόν της.

Έρευνα της εταιρίας επικοινωνιών Porter Novelli αναδεικνύει τη σημασία της ταυτότητας μιας επωνυμίας και του αντίστοιχου λογότυπού της όταν πρόκειται οι πελάτες να επιλέξουν εάν θα αγοράσουν κάποιο από τα προϊόντα της.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, όταν ένας καταναλωτής γνωρίζει ότι μια εταιρία προωθεί κάποιο θετικό σκοπό, αυτόματα συνδέει την εταιρία αυτή με λέξεις όπως «υπευθυνότητα», «συμπόνοια» και «ήθος» και είναι πιο εύκολο να θέλει να αγοράσει το προϊόν της, ακόμα και να εργασθεί σε αυτή. Κατά συνέπεια, όταν ο σκοπός ταυτίζεται με τον προσωπικό αξιακό κώδικα ενός πελάτη, τόσο το καλύτερο για την εταιρία και την ταυτότητά της στην αγορά.

«Η έρευνα που κάναμε βοηθά να δούμε τις υποσυνείδητες συσχετίσεις που έχουν οι καταναλωτές με τις μάρκες και τα χαρακτηριστικά τους», σημειώνει η Άντρεα Λιστ, αντιπρόεδρος ανάλυσης και έρευνας στο Porter Novelli και προσθέτει ότι «πιστεύουμε στη μεθοδολογία που χρησιμοποιήσαμε γιατί μας επιτρέπει να έχουμε ως καταναλωτές ελάχιστο χρόνο για να αποφασίσουμε σχετικά με το αν σχετίζεται μια επωνυμία με ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ή σκοπό, κάτι που συμβαίνει και στην πραγματικότητα, όταν κάτι μας κάνει ‘κλικ’ στο μάτι και στην αίσθηση».

Το τεστ συνέκρινε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντέδρασαν σε ανταγωνιστικά εμπορικά σήματα, ενώ σε ένα άλλο μέρος της μελέτης οι ερευνητές έδωσαν στους συμμετέχοντες μια σειρά χαρακτηριστικών που βασίζονται στο σκοπό και στη συνέχεια τους ζήτησαν να συνδέσουν τον κάθε σκοπό με την καθεμία εταιρία που είχαν ως επιλογή.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 78% των συμμετεχόντων είναι πιο πιθανό να θυμούνται μια εταιρεία με ισχυρό και θετικό σκοπό, με το 72% να δηλώνει ότι θα ήταν πιο πιθανό να συγχωρήσει μια τέτοια εταιρεία με σκοπό εάν το προϊόν ήταν, πχ, ελαττωματικό. Επίσης, το 66% περίπου δήλωσε ότι θα εξετάσει το σκοπό της εταιρείας πριν αποφασίσει εάν θα αγοράσει κάποιο από τα προϊόντα της και το 71% ότι θα αγόραζε προϊόντα από μια εταιρεία που βασίζεται σε έναν θετικό σκοπό, εάν το κόστος και η ποιότητα ήταν ίδια με ένα ανταγωνιστικό brand, χωρίς όμως ανάλογο σκοπό.

Exit mobile version