Euroferry Olympia: Μεταφέρεται στον Αστακό  – Σοβαρές καταγγελίες από συγγενείς των εγκλωβισμένων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Euroferry Olympia: Μεταφέρεται στον Αστακό – Σοβαρές καταγγελίες από συγγενείς των εγκλωβισμένων

SHARE THIS

Στην απόφαση αντιδρούν συγγενείς των αγνοούμενων, θεωρώντας ότι έτσι εγκαταλείπεται η προσπάθεια για την ανεύρεση των αγνοούμενων.

Στον Αστακό θα ρυμουλκηθεί το Euroferry Olympia, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, μετά την ενημέρωση της Πυροσβεστικής ότι έχει εξαντλήσει τις επιχειρησιακές της δυνατότητες για την πυρόσβεση. Στην απόφαση αντιδρούν συγγενείς των αγνοούμενων, θεωρώντας ότι έτσι εγκαταλείπεται η προσπάθεια για την ανεύρεση των αγνοούμενων.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αναφέρει:

«Η Πυροσβεστική Υπηρεσία ενημέρωσε το ΥΝΑΝΠ ότι έχουν εξαντληθεί οι επιχειρησιακές δυνατότητες έρευνας και διάσωσης επί του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «EUROFERRY OLYMPIA», στην σημερινή του θέση. Για τον λόγο αυτό ζήτησε την μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλή λιμένα, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι επιχειρήσεις των στελεχών της ΕΜΑΚ με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής λαμβάνοντας υπόψη την παρούσα κατάσταση του πλοίου και τις λοιπές συνθήκες και προϋποθέσεις μετακίνησης του σε ασφαλές λιμάνι, επικοινώνησε με την εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση της ναυαγιαίρεσης για τις κατάλληλες και ασφαλείς ενέργειες με σκοπό την μετακίνηση του στο λιμάνι Πλατυγιαλίου Αιτωλοακαρνανίας. Η μετακίνηση και η διαμονή των συγγενών των αγνοουμένων στο λιμάνι μετακίνησης θα γίνει με φροντίδα και μέριμνα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».

«Είναι άθλια, δεν κάνουν γι’ αυτή τη γραμμή. Δεν είμαστε ζώα»

«Από το 2013 παλεύουμε και κάνουμε καταγγελίες για την συγκεκριμένη γραμμή της Grimaldi αλλά και για της Αγκόνας και της Βενετίας. Είναι πλήρως ακατάλληλα τα πλοία» επισήμανε ο Ηλίας Γεροντιδάκης, γιος ενός από τους δέκα αγνοουμένους, μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στον ΣΚΑΪ.

«Είναι άθλια, δεν κάνουν γι’ αυτή τη γραμμή. Δεν είμαστε ζώα» πρόσθεσε.

Όπως είπε ο κ. Γεροντιδάκης, παρά τα μέτρα προστασίας που πρέπει να εφαρμόζονται λόγω του κορωνοϊού η εταιρεία στοιβάζει τους επιβάτες σε μία καμπίνα, τέσσερα άτομα, χωρίς να τηρούνται οι αποστάσεις. Όπως ανέφερε συγκεκριμένα η εταιρεία τους πληροφορεί πως δεν δικαιούνται καμπίνα, αλλά κρεβάτι γι’ αυτό και πολλοί επιβάτες αναγκάζονται να κοιμούνται μέσα στα οχήματά τους.

«Το ένα φορτηγό είναι κολλητό με το άλλο. Έτσι είναι όλα τα καταστρώματα» υπογράμμισε ο κ. Γεροντιδάκης εκφράζοντας την ελπίδα τους πως ο πατέρας του θα είναι ζωντανός.

«Υπάρχει μια ελπίδα, αλλά επειδή γνωρίζω το γκαράζ, λέω δεν… Ο πατέρας μου ήταν στο κεντρικό γκαράζ, στην είσοδο. Αυτό σημαίνει πως εφόσον η φωτιά πήρε στο ακριβώς παραπάνω γκαράζ, από την ασφυξία και μόνο δεν θα άντεχε».

Η σύζυγος ενός Έλληνα οδηγού, ξεσπά :«Είναι ζωντανός, όμως περιμένει βοήθεια», ανέφερε στον ANT1 η Βάνια Μπεκιάρη, καλώντας όλους να μην χαρακτηρίζουν ως αγνοούμενους τους δέκα επιβάτες, αλλά ως εγκλωβισμένους.

«Ο σύζυγος μου δεν βρισκόταν, αλλά βρίσκεται στο δεύτερο γκαράζ και είναι στον καταπέλτη, γιατί μπήκε τελευταίος, σύμφωνα με τον εργοδότη του. Η φωτιά ξέσπασε στο από πάνω γκαράζ. Ο άνδρας μου είναι πάρα πολύ έμπειρος και επαγγελματίας και γνωρίζει τα κατατόπια του καραβιού και πιθανολογώ ότι έχει πάει σε ασφαλές σημείο», ανέφερε η σύζυγος του οδηγού.

Η κ. Μπεκιάρη επέρριψε ευθύνες στην πλοικτήτρια εταιρεία και στο Κράτος, όπως είπε για καθυστερημένη αντίδραση και επέμβαση για την αναζήτηση των ανθρώπων που δεν είχαν δώσει ίχνη ζωής, ενώ ζήτησε την ενεργοποίηση άμεσα περισσότερων δυνάμεων για την αναζήτηση των αναζητούμενων επιβατών.

Εκπρόσωπος Grimaldi: Παραβάτες οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους!

Στους γκλωβισμένους οδηγούς τα έριξε ο εκπρόσωπος Τύπου της πλοιοκτήτριας Grimaldi, Πωλ Κυπριανού, μιλώντας στον ANT1, καθώς όπως τόνισε οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν μέσα στα οχήματά τους στο γκαράζ του «Euroferry Olympia» είναι «παραβάτες του διεθνούς κανόνα που αναφέρει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν επιβάτες στα γκαράζ των πλοίων στην διάρκεια του ταξιδιού»!

«Υπήρχαν διάδρομοι στο γκαράζ ανάμεσα στα αυτοκίνητα, για αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ανέβει στο κατάστρωμα του πλοίου», ανέφερε χαρακτηριστικά, απαντώντας στις καταγγελίες οδηγών πως δεν μπορούσε να περάσει ένας σχετικά εύσωμος άνθρωπος ανάμεσα στα οχήματα, επομένως δεν υπήρχε ευχέρεια και για πυρόσβεση αμέσως μετά από την εκδήλωση της φωτιάς.

Ο κ. Κυπριανού, παρά τις κ υπεραμύνθηκε της ασφάλειας του πλοίου και της ύπαρξης συστημάτων πυρασφάλειας, σημειώνοντας πως στις 16 Φεβρουαρίου είχε γίνει επιθεώρηση τους από τις ελληνικές Αρχές και είδε δοθεί άδεια για να ταξιδέψει το πλοίο.

Ακόμη, ανέφερε πως δεν μπορεί κάποιος να ξέρει αν υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος πυρασφάλειας, εάν δεν σβηστεί η φωτιά και επιτραπεί η έρευνα στο πλοίο.

Ο εκπρόσωπος της Grimaldi Group απέκρουσε και τις αιτιάσεις για τις συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου, καθώς και τις καταγγελίες οδηγών πως είναι γεμάτες ψύλλους και κοριούς, λέγοντας δε πως υπήρχαν διαθέσιμα κρεβάτια για όλους τους οδηγούς στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και ότι γίνονται τακτικά καθαρισμοί και απολυμάνσεις στους χώρους του πλοίου.

Τον διαψεύδει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών – Αυτοκινητιστών

Ο Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών – Αυτοκινητιστών Ελλάδας, αντικρούοντας όσα υποστήριξε νωρίτερα, ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, είπε πως «το ένα αυτοκίνητο είναι δίπλα στο άλλο, για να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερα φορτηγά γίνεται μέσα στο γκαράζ. Σε περίπτωση πυρκαγιάς πρέπει να μπορεί κάποιος με έναν πυροσβεστήρα ή μια μάνικα να φτάσει για να την σβήσει στην αρχή της».

Exit mobile version