«Η προσωπογραφία του Αγγελόπουλου δεν είναι… τοστ για να το ξαναφτιάξω»
FACEBOOK GIORGOS KOFTIS - ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΦΤΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Η προσωπογραφία του Αγγελόπουλου δεν είναι… τοστ για να το ξαναφτιάξω»

SHARE THIS

«Το έργο με την προσωπογραφία του Θ. Αγγελόπουλου στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ το οποίο έσβησαν δεν πρόκειται να το επαναλάβω...».

«Το έργο με την προσωπογραφία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ το οποίο έσβησαν δεν πρόκειται να το επαναλάβω διότι ήταν μοναδικό. Τα έργα ζωγραφικής δεν είναι τοστ να κάνω ένα άλλο».

Ο ζωγράφος Γιώργος Κόφτης, με δηλώσεις του στην «Εφ.Συν.» και τον Απόστολο Λυκεσά απαντά στις πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ που δήλωσαν ότι δεν είχαν ιδέα για την καταστροφή της προσωπογραφίας που έφτιαξε στη μνήμη του εμβληματικού σκηνοθέτη Θεόδωρου Αγγελόπουλου στο ΑΠΘ.

Παράλληλα ετοιμάζει τα πινέλα και τα σπρέι του για τη Φλώρινα από τον δήμο της οποίας δέχθηκε πρόσκληση μετά τα γεγονότα να αποτυπώσει σε τοίχους σκηνές από ταινίες του Αγγελόπουλου.

Η καταστροφή της προσωπογραφίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου προκάλεσε σάλο, ωστόσο επίσημη ανακοίνωση από το Αριστοτέλειο δεν εκδόθηκε.

Σε ρεπορτάζ του ΑΤΤΙΚΑ TV ο πρύτανης του ΑΠΘ, Δ. Κωβαίος, δήλωσε ότι το σβήσιμο του έργου δεν ήταν σε γνώση του, ούτε και του διευθυντή των τεχνικών υπηρεσιών του πανεπιστημίου, και ότι λυπάται πολύ για ό,τι συνέβη. Μάλιστα, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, στο πανεπιστήμιο σκέφτονται να αξιοποιήσουν τώρα τοίχους στους οποίους αυτή τη στιγμή είναι γραμμένα μόνο υβριστικά συνθήματα και ότι ο κ. Κόφτης μπορεί να πάει να επαναλάβει το ίδιο έργο ή άλλο στους τοίχους του πανεπιστημίου.

«Εχει ενδιαφέρον ότι κανένας δεν έχει αναλάβει ακόμη την ευθύνη για το σβήσιμο του έργου» σημειώνει ο κ. Κόφτης, σχολιάζοντας πως «είναι αυτονόητο ότι δεν θα ξανακάνω το έργο. Είναι προσβλητικό. Δείχνει μια φοβερή υποτίμηση απέναντι στην τέχνη, στο μετερίζι μου, τη δουλειά μου, αποκαλύπτει πολλά για την παθογένεια που υπάρχει, τη στάση απέναντι στους ζωγράφους και δεν θέλω να φωτογραφίσω μόνο τον πρύτανη. Υπάρχει μια συνολική απροθυμία να δοθεί χώρος σε καλλιτέχνες. Στο ΑΠΘ πολύ ευκολότερα έδωσαν άδεια να μπουν τα ΜΑΤ και να πλακώσουν στο ξύλο φοιτητές ή να διαλύσουν με χημικά μια συναυλία στην οποία είχαν πάει οικογένειες με παιδιά».

Η τοιχογραφία που σβήστηκε

Ειδικότερα παρατηρεί πως «η πρόταση του πρύτανη μου δείχνει την κυνική στάση της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στη ζωγραφική. Προσωπικά δεν έχω μιλήσει μαζί του, ωστόσο αν είναι να γίνει επίσημα κάτι, αυτό πλέον πρέπει να είναι νόμιμο, να γίνει κάποιος διαγωνισμός και να συμμετάσχω κι εγώ, κάπως έτσι. Δεν θέλω να καπηλευτώ τον θόρυβο γύρω από το γεγονός, διότι μιλάμε για κάτι με αμοιβή».

Υπάρχουν όμως και οι θετικές πλευρές της ιστορίας. Ο κ. Κόφτης θυμάται πως όταν έφτιαχνε το έργο, μέρα μεσημέρι, «πέρασε ένας φοιτητής της Θεολογικής και μου είπε ότι του αρέσει η εικόνα γιατί είναι από τη Φλώρινα η οποία έχει ιστορία με τα γυρίσματα του Αγγελόπουλου». Από τη Φλώρινα λοιπόν είχε το πρώτο καλό νέο αφού «με αφορμή όσα συνέβησαν ενδιαφέρθηκε ο Δήμος Φλώρινας επειδή εκεί γύρισε ο Αγγελόπουλος “Το βλέμμα του Οδυσσέα”. Μου είπαν “έλα να κάνεις κάτι γιατί το θέλουμε”, κι αυτό είναι πολύ συγκινητικό. Θα συζητήσουμε τι θα κάνω, βλέπω ήδη σεκάνς του έργου, συζητάμε για τον σταθμό των τρένων και 2-3 άλλα σημεία της πόλης που είναι έτσι κι αλλιώς όμορφη». Και το δεύτερο θετικό, όπως υπογραμμίζει, είναι ότι «σαν να έσκασε ένα απόστημα μεγάλου ζόφου που υπάρχει στην πόλη, κι αυτό είναι καλό, χάρηκαν πολλοί, μου είπαν μπράβο, επικοινώνησαν μαζί μου ακαδημαϊκοί, βγήκε και μια άλλη φωνή από την πόλη. Ναι, υπάρχουν κι αυτές οι φωνές».

Exit mobile version