Κάρβουνο τα “νέα” λεωφορεία: Σχεδόν τα μισά παρουσίασαν βλάβη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κάρβουνο τα “νέα” λεωφορεία: Σχεδόν τα μισά παρουσίασαν βλάβη

SHARE THIS

Συνολικά από τα 40 λεωφορεία που νοίκιασε το υπουργείο Μεταφορών, σε δρομολόγια μπήκαν μόνο τα 27 αφού όλα τα υπόλοιπα παρουσίασαν βλάβη

Αν δεν κάνουμε λόγο για εμπαιγμό, τότε σίγουρα τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά, καθώς πολλά εκ των νέων μεταχειρισμένων λεωφορείων που παρέλαβε το υπουργείο μεταφορών δεν βγήκαν σήμερα στους δρόμους για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, λόγω έλλειψης επιχειρησιακής ετοιμότητας.

Όπως ενημέρωσαν τον βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά οι εργαζόμενοι, συνολικά από τα 40 λεωφορεία που νοίκιασε το υπουργείο Μεταφορών, σε δρομολόγια μπήκαν μόνο τα 27 αφού τα υπόλοιπα παρουσίασαν βλάβη.

Και όλα αυτά μερικές μέρες μετά την φιέστα-κωμωδία για την παραλαβή των νέων λεωφορείων, ένα χρόνο μετά την πανδημία. Το συνολικό κόστος των συμβάσεων με τους αναδόχους ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ για 3+1 χρόνια και αφορά την προμήθεια 243 12μετρων και 50 18μετρων αρθρωτών, όλα μεταχειρισμένα δεκαετίας.

Ερωτηματικά προκαλεί και το γεγονός, ότι η ΟΣΥ θα μπορούσε να προμηθευτεί ολοκαίνουργια και ασφαλή δικά της λεωφορεία.

Όπως προκύπτει από έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΥ, που έλαβε το Ελεγκτικό Συνέδριο με αρ. πρωτ. ΕΣ 5725/8.2.2021, η διενέργεια της προμήθειας των ανωτέρω λεωφορείων με βραχυχρόνια μίσθωση επιλέχθηκε καθώς «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000,00 ευρώ και, σε κάθε περίπτωση, το κόστος απόκτησης των λεωφορείων με μίσθωση είναι σημαντικά μικρότερο, ανά έτος χρήσης τους, αυτού της απόκτησης καινούργιων, λαμβανομένης υπόψη της σταδιακής απομείωσης της αξίας των τελευταίων». Η ΟΣΥ με 61,5 εκατ. ευρώ θα μπορούσε να έχει ασφαλή και ιδιόκτητα καινούργια λεωφορεία

Οι 14 γραμμές που… αναμένουν να “υποδεχθούν” τα πρώτα νέα λεωφορεία μέσω leasing είναι:

  • 051 «ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ – ΟΜΟΝΟΙΑ (μέσω ΑΚΑΔ. ΠΛΑΤ.),
  • 224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ – ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΠΟΛΥΓΩΝΟ),
  • 813 (ΑΒΕΡΩΦ -ΠΡΟΥΣΣΗΣ),
  • 211(ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ),
  • 550 (ΚΗΦΙΣΙΑ -Π. ΦΑΛΗΡΟ),
  • 040 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ),
  • 049 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ -ΟΜΟΝΟΙΑ),
  • Α7(ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ -ΚΗΦΙΣΙΑ),
  • Β2 (ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ – ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ),
  • Α3 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ -ΓΛΥΦΑΔΑ),
  • Α5 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ -ΑΝΘΟΥΣΑ),
  • και τρεις διπλές που εξυπηρετούν τις ίδιες περιοχές:
  • 622 (ΓΟΥΔΗ-ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ) -815 (ΓΟΥΔΗ -ΤΑΥΡΟΣ),
  • 136 (ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)- 137(ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) και
  • 106 (ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) -126 (ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ).

Η μίσθωση ανατέθηκε στις εταιρείες «MED BUS AND TRUCK CENTER ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΑΕ», «ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ & ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και «ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE» και αφορά 90 αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) ντιζελοκίνητα λεωφορεία.

Exit mobile version