Κυβέρνηση ΝΔ: Σε ιδιώτες για τουλάχιστον 5 χρόνια τα λεωφορεία Αττικής
EUROKINISSI ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυβέρνηση ΝΔ: Σε ιδιώτες για τουλάχιστον 5 χρόνια τα λεωφορεία Αττικής

SHARE THIS

Αυξημένη η προβλεπόμενη αμοιβή ανά χιλιόμετρο σε σχέση με την ισχύουσα κατάσταση.

Προς πλήρη και οριστική ιδιωτικοποίηση των λεωφορειακών γραμμών της Ανατολικής και της Δυτικής Αττικής οδεύουν στον ΟΑΣΑ, με την προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση 63 γραμμών μεγάλου τμήματος της πρωτεύουσας για διάστημα από 5 έως 7,5 ετών.

 

Συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΑ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τον διαγωνισμό για «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική για 60 μήνες με δικαίωμα παράτασης έως 30 μήνες», συνολικού προϋπολογισμού 312 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, που αφορά σε 25 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής και 38 γραμμές στη Δυτική Αττική.

 

Μάλιστα, η προβλεπόμενη αμοιβή ανά χιλιόμετρο θα ανέλθει σε 2,13 ευρώ, θα είναι δηλαδή σημαντικά αυξημένη σε σχέση με το 1,41 ευρώ ανά χιλιόμετρο που είχε οριστεί για τα ΚΤΕΛ, στα οποία είχαν παραχωρηθεί οι συγκεκριμένες γραμμές το προηγούμενο διάστημα με το πρόσχημα της πανδημίας.

Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη απευθείας ανάθεση και σύμβαση που έχει υπογράψει ο ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής λήγει, ύστερα από τις παρατάσεις που έλαβε, τον προσεχή Οκτώβριο με το Ελεγκτικό Συνέδριο να έχει διαμηνύσει ότι δεν πρόκειται να δεχτεί νέα απευθείας ανάθεση συγκοινωνιακού έργου, παρά μόνο κανονική διαγωνιστική διαδικασία.

Οι υποχρεώσεις των αναδόχων

Σχετικά με τις υποχρεώσεις που τους αφορούν, ο ανάδοχος -ή οι ανάδοχοι- οφείλουν να χρησιμοποιούν ντιζελοκίνητα λεωφορεία κατηγορίας EURO VI νέα ή μεταχειρισμένα με ηλικία έως και 5 ετών κατά την έναρξη της σύμβασης, ενώ η ηλικία τους δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 10 έτη σε κανένα χρονικό σημείο της σύμβασης.

Επίσης, τα λεωφορεία θα πρέπει να φέρουν εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής – θα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένο με την εφαρμογή OASA Telematics και τις έξυπνες στάσεις – με δαπάνες του αναδόχου και θα είναι βαμμένα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΑΣΑ. Μέχρι το τέλος του πρώτου έτους της σύμβασης θα πρέπει να βρίσκονται σε λειτουργία και δύο αμαξοστάσια, ένα στην Ανατολική και ένα στη Δυτική Αττική.

Ευθύνη των αναδόχων θα είναι και η πλήρης συντήρηση (τακτική, προληπτική, έκτακτη) περιλαμβανομένων των υλικών και της εργασίας. Αναφορικά με τους οδηγούς, ορίζεται ότι ο ανάδοχος υποχρεούται να έχει ικανό αριθμό για την στελέχωση των βαρδιών, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 2,7 οδηγοί/όχημα.

Όπως προβλέπεται, οι συμμετέχουσες εταιρείες θα πρέπει να έχουν μέσο κύκλο εργασιών ύψους 15 εκατ. ευρώ κατά τα τελευταία 3 έτη, να έχουν αναλάβει τουλάχιστον μία σύμβαση δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία ή ιδιωτικών μεταφορών με λεωφορεία με μέγεθος στόλου κατ’ ελάχιστον πενήντα λεωφορείων και να διαθέτουν όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις. Όπως και με τις συμβάσεις των ΚΤΕΛ, οι ανάδοχοι θα μπορούν να προχωρούν σε υπεργολαβίες, παραχωρώντας μέρος του μεταφορικού έργου σε τρίτους.

 


oasa.gr

oasa.gr

 

 

Exit mobile version