Ν. Παπαπέτρος: Προσφυγή κατά Μπέου– Θέτει κώλυμα εκλογιμότητας
EUROKINISSI ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ - ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ν. Παπαπέτρος: Προσφυγή κατά Μπέου– Θέτει κώλυμα εκλογιμότητας

SHARE THIS

«Δύσκολα θα μπορούσε να υπάρξει πιο καραμπινάτη περίπτωση διαπλοκής, από αυτή μεταξύ Δήμου Βόλου και ΠΑΕ "ΝΠΣ Βόλος"».

Σε καταγγελία για διαπλοκή μεταξύ Δήμου Βόλου και ΠΑΕ «ΝΠΣ Βόλος», από την οποία προκύπτει «κώλυμα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστο για τον Αχιλλέα Μπέο», προχώρησε ο υποψήφιος δήμαρχος της πόλης, Νίκος Παπαπέτρος.

Πιο συγκεκριμένα, με δήλωσή του, ο Νίκος Παπαπέτρος καταγγέλλει τον Αχιλλέα Μπέο για «καραμπινάτη περίπτωση διαπλοκής μεταξύ Δήμου Βόλου και ΠΑΕ “ΝΠΣ Βόλος” σε σχέση με την παραχώρηση του Πανθεσσαλικού Σταδίου», από την οποία, όπως τονίζει, προκύπτει απόλυτο κώλυμα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστο για τον απερχόμενο δήμαρχο Βόλου».

Στη δήλωσή του ο Ν. Παπαπέτρος επικαλείται σχετική Γνωμοδότηση Καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου, σύμφωνα με την οποία «η “διαπλοκή” των δύο ιδιοτήτων, του δημάρχου και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΠΑΕ, γίνεται με όρους καταφανούς παραβίασης του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου και με χονδροειδή προσπάθεια παράκαμψης των ισχυουσών εγγυήσεων ως προς διασφάλιση τόσο της “ελεύθερης και ανόθευτης εκδήλωσης της βούλησης των εκλογέων”, όσο και της αρχής της διαφάνειας στον δημόσιο βίο».

Ολόκληρη η δήλωση του Ν. Παπαπέτρου:

Έχουμε επανειλημμένως επισημάνει, ότι τόσο η ηθική της πολιτικής και των θεσμών, όσο και η κατά περίπτωση ειδική νομοθεσία, καθιστούν απαγορευτική τη σύμπτωση στο ίδιο πρόσωπο της ιδιότητας του επιχειρηματία και του ασκούντος δημόσια (ή δημοτική) εξουσία, όταν η επιχειρηματική αυτή ιδιότητα συμπλέκεται με την πολιτική. Πολύ περισσότερο αυτό ισχύει, όταν συνάπτονται συμφωνίες μεταξύ δημοσίου (ή δημοτικού) και επιχειρηματικού φορέα, η διοίκηση των οποίων ασκείται από το ίδιο πρόσωπο. Στην περίπτωση αυτή έχουμε απροκάλυπτη περίπτωση διαπλοκής, η οποία συνεπάγεται σοβαρές αστικές και διοικητικές συνέπειες, ενδεχομένως και ποινικές.

Κορυφαία διοικητική επίπτωση είναι το κώλυμα εκλογιμότητας και το ασυμβίβαστο, τα οποία συντρέχουν όταν «ο Γιάννης που κερνάει είναι και ο Γιάννης που πίνει». Και δύσκολα θα μπορούσε να υπάρξει πιο καραμπινάτη περίπτωση διαπλοκής, από αυτή μεταξύ Δήμου Βόλου και ΠΑΕ «ΝΠΣ Βόλος» σε σχέση με την παραχώρηση του Πανθεσσαλικού Σταδίου. Στην περίπτωση αυτή, ακολουθήθηκε μια εντελώς αυθαίρετη και παράνομη μεθόδευση, την οποία διεκπεραίωσε το ίδιο πρόσωπο, ως επικεφαλής τόσο του Δήμου όσο και της ΠΑΕ. Η μεθόδευση αυτή υπηρετεί αθέμιτες οικονομικές επιδιώξεις και βρίσκεται σε καταφανή αντίθεση με το δημόσιο συμφέρον.

Δεν θα κουράσουμε με νομικές αναλύσεις. Αυτές θα γίνουν στην ώρα τους και στις κατάλληλες αίθουσες. Σήμερα, αυτό που με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην πόλη μας και τους συμπολίτες μας μπορούμε να πούμε, είναι ότι, με βάση τα πραγματικά δεδομένα της συγκεκριμένης περίπτωσης, στο πρόσωπο του απερχόμενου και εκ νέου υποψηφίου δημάρχου Αχιλλέα Μπέου συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις των παρ. στ΄ και ζ΄ του άρθρου 10 του ν. 4804/2021 όπως ισχύει, δηλαδή συντρέχει τόσο απόλυτο κώλυμα εκλογιμότητας, όσο και ασυμβίβαστο.

Ο Αχ. Μπέος, συνεπώς, δεν μπορεί να εκλεγεί ή να είναι δήμαρχος ή δημοτικός σύμβουλος ‒ στην προκειμένη περίπτωση, δημοτικός σύμβουλος, αφού είναι βέβαιη η εκλογική του ήττα. Όπως μάλιστα τονίζεται χαρακτηριστικά σε σχετική Γνωμοδότηση Καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου για το συγκεκριμένο θέμα, δηλαδή για την παραχώρηση του Πανθεσσαλικού Σταδίου, «η “διαπλοκή” των δύο ιδιοτήτων, του δημάρχου και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΠΑΕ, είναι πραγματικά case study τόσο ως προς τον αθέμιτο επηρεασμό των εκλογέων, στην αποτροπή του οποίου αποβλέπει η θέσπιση των κωλυμάτων εκλογιμότητας, όσο και για την αντιμετώπιση της βλάβης του Δημοσίου λόγω σύγκρουσης συμφερόντων, στην οποία αποβλέπει η θέσπιση των ασυμβιβάστων.

Πολλώ δε μάλλον όταν η “διαπλοκή” αυτή γίνεται με όρους καταφανούς παραβίασης του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου και με χονδροειδή προσπάθεια παράκαμψης των ισχυουσών εγγυήσεων ως προς διασφάλιση τόσο της “ελεύθερης και ανόθευτης εκδήλωσης της βούλησης των εκλογέων”, που προβλέπεται στο άρθρο 52 του Συντάγματος, όσο και της αρχής της διαφάνειας στον δημόσιο βίο, που προβλέπεται από σωρεία συνταγματικών και νομοθετικών διατάξεων».

Exit mobile version