Πρόστιμο στην Hellenic Train μετά από καταγγελία επιβάτιδος για ελλιπή πληροφόρηση ακύρωσης δρομολογίων
EUROKINISSI ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ- ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρόστιμο στην Hellenic Train μετά από καταγγελία επιβάτιδος για ελλιπή πληροφόρηση ακύρωσης δρομολογίων

SHARE THIS

Έπειτα από καταγγελία επιβάτιδος για ελλιπή πληροφόρηση ακύρωσης δρομολογίων και άρνηση αποζημίωσης κομίστρου

Πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ επέβαλε στην Hellenic Train η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, για παραβάσεις διατάξεων του ευρωπαϊκού κανονισμού σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Δέσποινας Κόντη για την Καθημερινή, η ρυθμιστική αρχή επέβαλε στην Hellenic Train πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ για παραβάσεις διατάξεων του ευρωπαϊκού κανονισμού 1371/2007 σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών, απειλώντας με νέο πρόστιμο σε περίπτωση που οι παραβάσεις συνεχιστούν.

Αφορμή στάθηκε καταγγελία που υπέβαλε επιβάτις, κάτοικος Κορινθίας, τον Οκτώβριο του 2020 για παράβαση του εν λόγω κανονισμού από την Hellenic Train, έπειτα και από ακυρώσεις δρομολογίων στην προαστιακή γραμμή Αθήνα-Κιάτο-Αθήνα στις 23.7.2020, 29.7.2020, 30.7.2020, 12.8.2020 και 30.9.2020.

Όπως υποστηρίζει η επιβάτις στην καταγγελία της, οι παραβάσεις αφορούν την ελλιπή πληροφόρηση των επιβατών για καθυστερήσεις-ακυρώσεις δρομολογίων, την άρνηση αποζημίωσης του κομίστρου και παροχής βοήθειας σε επαναλαμβανόμενες ακυρώσεις δρομολογίων στη γραμμή Πειραιάς-Κιάτο-Πειραιάς, την άρνηση παροχής εναλλακτικών μέσων μεταφοράς των επιβατών στους τόπους-προορισμούς τους αλλά και την άρνηση κάλυψης βασικών αναγκών, όπως π.χ. νερού σε συνθήκες καύσωνα κ.ά. Σημειώνεται πως η επιβάτις στην καταγγελία της δεν ζητεί αποζημίωση από την Hellenic Train.

Σύμφωνα με την απόφαση των 96 σελίδων της ΡΑΣ, εάν και η Hellenic Train υποστήριζε πως υπήρξε ενημέρωση για την τροποποίηση των δρομολογίων, εντούτοις «δεν τεκμηριώνεται επαρκής, έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των επιβατών». Σε ό,τι αφορά το δικαίωμα αποζημίωσης του επιβάτη για καθυστερήσεις άνω των 60 λεπτών (άρθρα 16, 17), ενώ η Hellenic Train υποστήριζε πως ισχύουν εξαιρέσεις για τα εν λόγω άρθρα, «δεν έχει προσβάλει για τυπικό ή ουσιαστικό λόγο την απόφαση της ΡΑΣ με την οποία ρυθμίζεται η εφαρμογή του κανονισμού 1371/2007 στο σύνολό του, χωρίς εξαιρέσεις». Για το ιστορικό του πράγματος, η συγκεκριμένη απόφαση εκδόθηκε από τη ΡΑΣ το 2022, αφού διαπιστώθηκε, κατά τη διερεύνηση της εν λόγω καταγγελίας, πως απόφαση του 2019 από τον τότε υφυπουργό Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη, που εξαιρεί την Hellenic Train από άρθρα του κανονισμού –μεταξύ άλλων και της αποζημίωσης κομίστρου– δεν έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ και είναι ανυπόστατη.

Σε άλλο σημείο της απόφασης, η ΡΑΣ επισημαίνει πως «οι επιβάτες, συμπεριλαμβανομένης της καταγγέλλουσας, εκτέθηκαν σε δύσκολες καιρικές συνθήκες εξαιτίας λανθασμένων επιλογών της ελεγχόμενης επιχείρησης και ταλαιπωρήθηκαν σωματικά και ψυχικά μένοντας εγκλωβισμένοι εντός των συρμών και σταθμών δίχως να έχουν πλήρη και σαφή ενημέρωση και έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση για την εκτέλεση των δρομολογίων τους» και «πως δεν τους έχουν καταβληθεί αποζημιώσεις τις οποίες δικαιούνται». Πηγές της ΡΑΣ ωστόσο διευκρινίζουν στην «Κ» πως επειδή η συγκεκριμένη καταγγελία είναι παλιά και επειδή «έχουν γίνει βήματα από τη Hellenic Train ως προς την ενημέρωση των επιβατών», το πρόστιμο δεν είναι εξοντωτικό αλλά περισσότερο συμβολικό.

Exit mobile version