Θεσσαλονίκη: Μαθητές κάλυψαν τα κενά του Υπουργείου Παιδείας κι έφτιαξαν σύστημα εξαερισμού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Μαθητές κάλυψαν τα κενά του Υπουργείου Παιδείας κι έφτιαξαν σύστημα εξαερισμού

SHARE THIS

Οι μαθητές έδωσαν λύση στο προβληματικό εξαερισμό της τάξης τους με ανακλινόμενα παράθυρα που δεν ανοίγουν εντελώς

Με τον προβληματικό εξαερισμό μιας αίθουσας με ανακλινόμενα παράθυρα που δεν ανοίγουν εντελώς, βρέθηκαν αντιμέτωποι οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Με μεγάλη όρεξη και εφευρετικότητα, οι μαθητές, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα σύστημα ελέγχου της ποιότητας του αέρα, το οποίο και ονόμασαν «Άλλος αέρας».

Για την κατασκευή τους αυτή χρησιμοποίησαν καθαριστές αέρα, εξαεριστήρες τζαμιού, μικροελεγκτές, καθώς και αισθητήρες που ελέγχουν την ταχύτητα λειτουργίας του εξαεριστήρα και την ποιότητα του αέρα της αίθουσας.

Η βελτίωση της ποιότητας του αέρα στο εσωτερικό της τάξης ήταν εντυπωσιακή, ενώ μαθητές και εκπαιδευτικοί σκοπεύουν να συνεχίσουν τις δοκιμές, με σκοπό να δημοσιοποιήσουν σχετικές οδηγίες που θα επιτρέπουν σε οποιονδήποτε επιθυμεί, να κατασκευάζει το εν λόγω σύστημα στο σπίτι του.

Αναζητήθηκαν λύσεις από το ξεκίνημα του σχολικού έτους

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπαιδευτικός Φίλιππος Κουτσάκας: «Η αφορμή για να ξεκινήσουμε και να ασχοληθούμε με αυτό το πρότζεκτ προέκυψε από τις συνθήκες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε στις αρχές της σχολικής χρονιάς, όταν τον Σεπτέμβρη προσήλθαμε στο σχολείο με μάσκες και με το άγχος του κορονοϊού σε αίθουσες οι οποίες δεν είχαν τη δυνατότητα κατάλληλου εξαερισμού λόγω ανακιλινόμενων παραθύρων. Έτσι προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τρόπους με τους μαθητές μας για να ενισχύσουμε το φυσικό αερισμό των αιθουσών».

Παράλληλα, ο εκπαιδευτικός Μανώλης Κοσμίδης ανέφερε ότι το ζήτημα της ποιότητας του αέρα σε μια σχολική τάξη απασχόλησε και τον ίδιο ως γονέα, ενώ σημειώνει ότι στην αρχή υπήρξε δυσπιστία από γονείς σχετικά με την καταλληλότητα των καθαριστών.

«Όταν όμως υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι για να αποφευχθεί η μόλυνση είναι καλό να ανανεώνεται ο αέρας όσο το δυνατόν περισσότερο αλλά και να καθαρίζεται, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η περίπτωση να υπάρχει σε αυτόν ο ιός», τονίζει.

Τελικά, το σύστημα λειτούργησε «ρολόι» και παρουσιάστηκε στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, που διοργανώνουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα Νόησις – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΚΔΕΜΤ), το σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος ΚΔΕΜΤ και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου πληροφορικής.

Τα πλεονεκτήματα του συστήματος που έφτιαξαν οι μαθητές

Ο «Άλλος αέρας» μπορεί να πραγματοποιεί μηχανικό εξαερισμό και καθαρισμό του αέρα από 3 έως 6 φορές σε μία ώρα, με την κατανάλωση να είναι ιδιαίτερα χαμηλή.

Το μηχανικό σύστημα εξαερισμού είναι κατασκευασμένο από κοινές οικιακές συσκευές χαμηλού κόστους αγοράς και συντήρησης, που είναι ταυτόχρονα απλές στην εγκατάσταση και τη χρήση, ενώ η εφαρμογή μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα.

«Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη μείωση των επιπέδων των μικροσωματιδίων στο χώρο. Άλλωστε, μελέτες και έρευνες δείχνουν ότι η Covid-19 εν τέλει μεταδίδεται σε αυτή τη μορφή των αιωρούμενων μικροσωματιδίων», αναφέρει ο κ. Κουτσάκας.

Στην όλη διαδικασία υπήρξε συνεννόηση με τον Κωνσταντίνο Σιούτα, καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος και κάτοχο της έδρας Fred Champion στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας (USC), ο οποίος, μάλιστα, ήταν απόφοιτος του ίδιου σχολείου.

Καινοτόμες λύσεις που προτείνουν οι μαθητές

Το συγκεκριμένο σχολείο δεν είναι το μόνο που έχει προτείνει καινοτόμες λύσεις.

Μαθητές από το Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας παρουσίασαν την πρόταση για ρομπότ που μοιράζει ανέπαφα αντισηπτικό στους χρήστες, μέσα από δημοσιεύσεις τους στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.

Το 1ο Γενικό Λύκειο Αγίου Αθανασίου μίλησε για ένα σύστημα καταμέτρησης ατόμων εντός των καταστημάτων, με σκοπό να αποφεύγεται ο συνωστισμός, ενώ το Γυμνάσιο Ελληνογαλλικής σχολής Καλαμαρί πρότεινε τη δημιουργία εφαρμογών αναγνώρισης της χρήσης μάσκας σε δημόσιους χώρους.

Exit mobile version