Χατζηδάκης: “Στον ΟΣΕ υπήρχαν θέματα σκανδάλων – Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι”
EUROKINISSI ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χατζηδάκης: “Στον ΟΣΕ υπήρχαν θέματα σκανδάλων – Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι”

SHARE THIS

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΙ, αναφέρθηκε στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και στην αύξηση του κατώτατου μισθού, το Σάββατο (11/03).

Αναφερόμενος στο δυστύχημα στα Τέμπη, ο Κ. Χατζηδάκης τόνισε πως «πρόκειται για μία απίστευτη τραγωδία που πληγώνει τον ελληνικό λαό, όλοι ταυτίζονται με τις οικογένειες των θυμάτων» για να προσθέσει πως «πρόκειται για κάτι πάρα πολύ σοβαρό και δεν μπορούμε να το αφήσουμε έτσι. Μετά από κάθε τραγωδία πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη κάθαρση. Ευθύνη δική μας είναι, χωρίς να κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλο μας, να οδηγήσουμε τα πράγματα σε μία κάθαρση. Είναι υποχρέωση απέναντι στη συνείδησή μας. Πρέπει με τις πράξεις μας να δείξουμε ότι οδηγούμε εκεί τα πράγματα».

«Από τότε είχα επισημάνει ότι ο ΟΣΕ είναι δύο – τρεις φορές χειρότερο πρόβλημα από την Ολυμπιακή, και από πλευράς οικονομικής αλλά και από πλευράς άλλων παραμέτρων. Υπήρχαν θέματα σκανδάλων, αδιαφάνειας, θέματα που είχαν να κάνουν με τη διοικητική και εργασιακή κουλτούρα», σημείωσε.

Επίσης, υπογράμμισε ότι «τον Σεπτέμβριο του 2008 εγκαινίασα την τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκη – Λάρισα και Λάρισα- Θεσσαλονίκη και μέχρι τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς επεκτάθηκε μέχρι τον Δομοκό. Όταν γύρισα μετά από 3,5 χρόνια στο υπουργείο, δεν υπήρχε. Υπήρχε σε κάποιο βαθμό βανδαλισμένο δίκτυο από συμμορίες που είχαν αφαιρέσει το χαλκό, έκαναν λαθρεμπόριο».

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι «τον Σεπτέμβριο 2014 υπογράφηκε η σύμβαση ανάταξης του δικτύου, η οποία έλεγε ότι μέχρι το τέλος του 2016 πρέπει να γίνει το έργο. Το έργο δεν έγινε».

Αναπαράγοντας το αφήγημα της συνολικής ευθύνης στη προσπάθεια να μη χρεωθούν τη πολιτική ευθύνη ο υπουργός σημείωσε: «Ο ΟΣΕ είναι ένας προβληματικός οργανισμός με πανελλήνια δικτύωση. Σε αυτήν την ιστορία υπάρχουν, λιγότερο ή περισσότερο, ευθύνες όλων. Και δικές μας και του ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς, ως κόμμα, έχουμε υποχρέωση να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν. Εκείνο που με εντυπωσιάζει είναι ότι δύο στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ , ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός και η γενική γραμματέας πρωτύτερα και λένε ότι όλα πήγαν στραβά πριν το 2015 και μετά το 2019, εκτός της δικής τους περιόδου. Είναι απαράδεκτο και ελπίζω ότι και οι ίδιοι θα καταλάβουν», προσθέτοντας: «Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι, υπάρχει κόσμος πονεμένος. Δεν γίνεται να συζητάμε σαν να μη συμβαίνει τίποτα».

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν μία βαθιά προβληματική κατάσταση. Είχε 340 εκ. ευρώ έξοδα και περίπου 80 εκ. ευρώ έσοδα. Κάναμε μία μεγάλη προσπάθεια και το 2014 έγινε κερδοφόρα. Η Ε.Ε. επειδή είχε βρει ότι είχαν γίνει παράνομες κρατικές ενισχύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητούσε να δώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 700 εκ. ευρώ πίσω στο δημόσιο», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού, ο κ. Χατζηδάκης είπε: «Χθες έστειλα την πρόταση για την αύξηση του κατώτατου μισθού, την ξέρει μόνο ο Πρωθυπουργός. Οι εργοδοτικοί φορείς προτείνουν από τα 740 ευρώ έως 750 ευρώ, κάποιοι προτείνουν 760 και 770 ευρώ, η ΓΣΕΕ προτείνει 826 ευρώ. Η ομάδα των πέντε επιστημόνων πηγαίνουν μέχρι τα 750 ευρώ και κάτι».

Και υπογράμμισε ότι «πρέπει να ισορροπήσουμε ανάμεσα στις αντοχές των επιχειρήσεων και στις αυξημένες, λόγω και του εισαγόμενου πληθωρισμού, ανάγκες των εργαζομένων. Την κοινωνική ευαισθησία στην αριστερά δεν την χαρίζουμε».

Exit mobile version