Χείμαρρος εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και φοιτητών κατά Κεραμέως: «Βάζει ταφόπλακα στο δημόσιο σχολείο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χείμαρρος εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και φοιτητών κατά Κεραμέως: «Βάζει ταφόπλακα στο δημόσιο σχολείο»

SHARE THIS

Ρεπορτάζ του rosa.gr στη σημερινή, μεγαλειώδη κινητοποίηση των εκπαιδευτικών που ξεκίνησε από το Εφετείο Αθηνών και κατέληξε στην πλατεία Συντάγματος.

Μια από τις μαζικότερες συγκεντρώσεις εκπαιδευτικών των τελευταίων ετών εκτυλίχθηκε νωρίτερα σήμερα έξω από το Εφετείο όπου εκδικάζεται εσπευσμένα η έφεση με την οποία η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ζητά, μεταξύ άλλων, να αναγνωριστεί ότι η απεργία είναι παράνομη «και περαιτέρω καταχρηστική», να απαγορευτεί η συνέχισή της και να επιβληθούν χρηματικές ποινές 10.000 ευρώ σε κάθε μία από τις ομοσπονδίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, όλες οι ομοσπονδίες υπέβαλλαν αίτημα αναβολής της συνεδρίασης, προκειμένου η υπόθεση να δικαστεί σε αίθουσα δικαστηρίου και όχι σε γραφείο, να τηρηθούν οι διατυπώσεις δημοσιότητας καθώς και να εκδικασθεί από φυσικό δικαστή, ωστόσο, το αίτημά τους απορρίφθηκε.

Η συγκέντρωση εξελίχθηκε σε μια εξαιρετικά μαζική πορεία από το Εφετείο, περνώντας από τη λεωφόρο Αλεξάνδρας και τη Βασιλίσσης Σοφίας ενώ, ταυτόχρονα, το συλλαλητήριο μαθητών και φοιτητών κινήθηκε από τα Προπύλαια προς τη Βουλή όπου οι δύο συγκεντρώσεις συναντήθηκαν.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των εκπαιδευτικών, τα ποσοστά της απεργίας κινήθηκαν από 80 έως 100% ανά σχολική μονάδα και, μάλιστα, υπήρξε η υπόνοια ότι προκειμένου το υπουργείο να παρουσιάσει χαμηλότερα ποσοστά συμμετοχής ανέσυρε τα ψηφιακά στοιχεία πολύ νωρίς το πρωί, πριν προλάβει να ενημερωθεί η ανάλογη βάση δεδομένων.

Οι λόγοι των κινητοποιήσεων

«Η δημόσια εκπαίδευση είναι σε μια έκρυθμη κατάσταση εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα εξαιτίας και της πολιτικής της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας όσον αφορά το περιεχόμενο της, αλλά και του τρόπου διοίκησης από την πλευρά της κ. Κεραμέως» λέει στο rosa.gr ο κ. Γιώργος Μακράκης, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ, προσθέτοντας ότι «εδώ και δύο χρόνια οι νόμοι της κ. Κεραμέως υποβαθμίζουν συνολικά το δημόσιο σχολείο και τη δημόσια εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστικός ο αποκλεισμός 40 χιλιάδων νέων ανθρώπων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής».

«Το επίκαιρο σημείο αιχμής και η αφορμή της σημερινής κινητοποίησης είναι η αξιολόγηση όχι των εκπαιδευτικών, αλλά των σχολικών μονάδων» εξηγεί ο κ. Μακράκης. «Γιατί διαφωνούμε οι εκπαιδευτικοί με τη συγκεκριμένη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων; Κατ’ αρχάς, οι εκπαιδευτικοί είναι υπέρ του προγραμματισμού και της αποτίμησης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου που δίδεται στα σχολεία. Ωστόσο, αυτό που τονίζουμε εμείς είναι ότι η συγκεκριμένη αξιολόγηση της σχολικής μονάδας έχει μια συγκεκριμένη στόχευση. Η στόχευση είναι η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Πώς γίνεται αυτό; Ένας από τους άξονες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με βάση το νόμο Κεραμέως είναι ότι ο διευθυντής και ο εκπαιδευτικός της τάξης θα πρέπει να δρα, να ενεργεί και να σχεδιάζει προκειμένου να προσελκύσει κατά το σχολικό έτος ιδιωτικούς πόρους, ιδιωτικές χορηγίες για την υποδομή και τη συντήρηση των σχολείων. Μεταλλάσσεται ο παιδαγωγικός ρόλος του εκπαιδευτικού σε έναν ιδιότυπο ρόλο του μάνατζερ και η σχολική μονάδα μετατρέπεται από ένα κύτταρο παιδαγωγικής διαδικασίας σε μια μονάδα με όρους επιχειρηματικής λειτουργίας» τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου δασκάλων Ηρακλείου.

Η δημόσια εκπαίδευση είναι σε μια έκρυθμη κατάσταση εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα εξαιτίας και της πολιτικής της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας

Επιπλέον, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, με τον τρόπο που το υπουργείο επιδιώκει να εφαρμοστεί, θα παρασύρει στην περαιτέρω υποβάθμιση συγκεκριμένα σχολεία αλλά και ολόκληρες γειτονιές. «Ένα δεύτερο σημείο αιχμής είναι η συγκριτική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Τι σημαίνει αυτό; Στο τέλος της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, θα υπάρχει μια εξωτερική βαθμολόγηση από στελέχη εκπαίδευσης που ανήκουν στην ιεραρχική πυραμίδα της εκπαίδευσης και αυτή η βαθμολογία θα ανεβαίνει σε μια ενιαία πλατφόρμα, όπου θα βρίσκονται όλα τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες των σχολείων. Αυτό λοιπόν δημιουργεί μια κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών αλλά και των ίδιων των μαθητών. Έχουμε την εμπειρία από το εξωτερικό που όπου έχουν εφαρμοστεί τέτοια συστήματα αξιολόγησης, όπως το βρετανικό μοντέλο, οδήγησε στην υποβάθμιση ολόκληρων περιοχών. Είναι χαρακτηριστικών ότι στην Αγγλία έχουμε σχολεία Α κατηγορίας, Β κατηγορίας, Γ κατηγορίας και αυτοί οι δείκτες αντανακλούν τον συνολικό περίγυρο της γειτονιάς. Δηλαδή, ένα Βρετανός πολίτης αυτή τη στιγμή όταν πάει να βρει ένα σπίτι σε μια περιοχή που το σχολείο έχει καλή βαθμολογία, άρα χρηματοδοτείται και καλά, και με καλύτερους όρους σε σχέση με άλλα, έχει και πάρα πολύ υψηλό ενοίκιο. Αντιθέτως, σε άλλες περιοχές που τα σχολεία έχουν κακή βαθμολογία διαπιστώνεται γκετοποίηση και καθίζηση των σχολείων» σημειώνει ο κ. Μακράκης.

Δεν πρόκειται για σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Είναι προφανές ότι τα σχολεία στην Κηφισιά και τα σχολεία στα Πατήσια ή, ακόμα περισσότερο, τα σχολεία στην Αθήνα και τα σχολεία της περιφέρειας, δεν έχουν ίδια πρόσβαση σε ιδιωτικά κεφάλαια χρηματοδότησης και, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, δεν μπορεί να είναι ο ρόλος του σχολείου το κυνήγι του θησαυρού για να λειτουργήσει. Σύμφωνα με τον κ. Μακράκη, «εδώ έχουμε δύο συγκεκριμένες στοχεύσεις. Το ένα είναι η μετάθεση ευθυνών από το κεντρικό κράτος, από την κυβέρνηση στο σχολείο και στο διδακτικό προσωπικό και η δεύτερη στόχευση είναι η σταδιακή αποδέσμευση του κράτους από τους πόρους που διαθέτει προς τα δημόσια σχολεία και ταυτόχρονη αύξηση των ιδιωτικών χορηγιών το οποίο όμως θα δημιουργήσει σχέσεις εξάρτησης μεταξύ των σχολείων και όποιων ιδιωτικών οργανισμών φορέων ή προσώπων τα χρηματοδοτούν».

«Η βασική αρχή του παιδαγωγού είναι ότι γνωρίζει ότι όλα τα παιδιά που έρχονται στο σχολείο έρχονται από τελείως διαφορετικά κοινωνικά, οικονομικά, πολιτισμικά υπόβαθρα, άρα με το που έρθουν τα παιδιά την πρώτη μέρα στο σχολείο υπάρχει μια ανισότητα κοινωνική, οικονομική. Στόχος του παιδαγωγού είναι η άμβλυνση των ανισοτήτων και όχι η όξυνση, όπως προσπαθεί με την πολιτική της να επιβάλει η σημερινή κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας» τονίζει ο κ. Μαρκάκης.

Οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας αυτή την Παρασκευή το απόγευμα και καλούν την κοινωνία να τους στηρίξει «με στόχο τη μη εφαρμογή και ανατροπή του νόμου Κεραμέως που θα βάλει ταφόπλακα στο δημόσιο σχολείο» καταλήγει ο κ. Μαρκάκης.

Στόχος του παιδαγωγού είναι η άμβλυνση των ανισοτήτων και όχι η όξυνση, όπως προσπαθεί με την πολιτική της να επιβάλει η σημερινή κυβέρνηση

Στο πλευρό των εκπαιδευτικών βρέθηκαν σήμερα και πολλοί γονείς, με αποφάσεις των αντίστοιχων οργάνων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. «Η αξιολόγηση λέγεται έτσι γιατί είναι μια εύηχη λέξη» λέει στο rosa.gr ο Βαγγέλης Φιλέρης, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων της Περιφέρειας Αττικής.

«Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών. Είναι κινητοποιήσεις που αφορούν δύο βασικές κυβερνητικές πολιτικές. Πρώτον, την επίθεση απέναντι στο δικαίωμα των εργαζομένων να απεργούν. Πιστεύουμε ότι ο νόμος Χατζηδάκη δεν πρέπει να εφαρμοστεί στην πράξη και έχουν δικαίωμα τα Σωματεία να απεργούν. Δεύτερον, απέναντι στα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια που έχουν περάσει όλο αυτό τον καιρό της πανδημίας, που μετατρέπουν τα σχολεία μας σε σχολεία κατηγοριών πρώτης και δεύτερης ταχύτητας, ανάλογα με το ποια θα βρουν χορηγούς ή όχι. Μάλιστα, μέσω της “αξιολόγησης” προσπαθούν να ασκήσουν ασφυκτικό έλεγχο για την υλοποίηση αυτών των αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Πιστεύουμε ότι πρέπει από κοινού γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές να διεκδικήσουμε το δίκιο μας» επισημαίνει ο κ. Φιλέρης.

Όπως λέει ο ίδιος «Είναι χαρακτηριστικό ότι σε κάθε νομοσχέδιο συζητιέται η εναρμόνιση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Δηλαδή τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει να φτιάξουμε παιδιά που θα βγαίνουν και θα είναι ευχαριστημένα με 500 και 600 ευρώ, θα είναι ευχαριστημένα να αλλάζουν κάθε τρεις και λίγο δουλειά, να είναι άνεργοι και να μην παίρνουν επιδόματα ανεργίας, γιατί αυτή είναι η αγορά εργασίας σήμερα».

Exit mobile version