Η Lego δεσμεύεται να καταπολεμήσει τα έμφυλα στερεότυπα μέσα από τα παιχνίδια της
ΚΟΣΜΟΣ

Η Lego δεσμεύεται να καταπολεμήσει τα έμφυλα στερεότυπα μέσα από τα παιχνίδια της

SHARE THIS

Το 71% των αγοριών φοβάται ότι θα τους έκαναν bullying άλλοι φίλοι τους εάν έπαιζαν με «παιχνίδια των κοριτσιών», όπως τα χαρακτήρισαν, σύμφωνα με νέα έρευνα της Lego. Το αποτέλεσμα αυτό ώθησε τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία παιχνιδιών στον κόσμο να δηλώσει με ανακοίνωσή της ότι θα αφαιρέσει τα στερεότυπα φύλου από τα προϊόντα της.

Η εταιρεία πραγματοποίησε έρευνα σε σχεδόν 7.000 γονείς και παιδιά ηλικίας έξι έως 14 ετών από την Κίνα, την Τσεχία, την Ιαπωνία, την Πολωνία, τη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Διαπίστωσε ότι οι στάσεις απέναντι στο παιχνίδι και τις κοινωνικές και φιλικές σχέσεις όπως αναπτύσσονται μέσα από αυτό παραμένουν άνισες και περιοριστικές.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι, ενώ τα κορίτσια αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και είναι πρόθυμα να συμμετάσχουν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, σχεδόν τα τρία τέταρτα (3/4) των αγοριών που συμμετείχαν φοβούνται ότι θα τους κοροϊδεύουν αν παίζουν με αυτό που περιγράφουν ως «παιχνίδια των κοριτσιών» – φόβος που συμμερίζονται και οι γονείς τους.

Η μελέτη διαπίστωσε ακόμα ότι οι γονείς εξακολουθούσαν να ενθαρρύνουν τα αγόρια να κάνουν αθλητικές κι ομαδικές δραστηριότητες, ενώ τα κορίτσια τα ενθάρρυναν να κάνουν χορό, να ασχολούνται με τη μόδα, αλλά και μάθουν να μαγειρεύουν.

 

Η Madeline Di Nonno, διευθύνουσα σύμβουλος του Geena Davis Institute on Gender in Media, που διεξήγαγε την έρευνα, δήλωσε στον Guardian ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι συμπεριφορές και δραστηριότητες που συνδέονται με τους άνδρες εκτιμώνται περισσότερο από την κοινωνία. «Μέχρι οι κοινωνίες να αναγνωρίσουν ότι συμπεριφορές και δραστηριότητες που συνήθως συνδέονται με τις γυναίκες είναι εξίσου πολύτιμες ή σημαντικές, οι γονείς και τα παιδιά θα είναι διστακτικοί στο να τις ‘αγκαλιάσουν’ πραγματικά», υπογράμμισε.

Η δανέζικη εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών τόνισε ότι δεν θα χαρακτηρίζει πλέον κανένα από τα προϊόντα της «για κορίτσια» ή «για αγόρια» και ότι οι πελάτες δεν μπορούν πλέον να αναζητούν προϊόντα ανάλογα με το φύλο στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

Exit mobile version