Ναυάγιο: «Οι ελληνικές αρχές παραβίασαν τη ναυτική νομοθεσία», υποστηρίζουν οι New York Times
EUROKINISSI ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Ναυάγιο: «Οι ελληνικές αρχές παραβίασαν τη ναυτική νομοθεσία», υποστηρίζουν οι New York Times

SHARE THIS

Στο δημοσίευμα σημειώνει ότι «η σκληρή γραμμή για το μεταναστευτικό έχει αποδειχθεί δημοφιλής στο εσωτερικό της χώρας και στην ΕΕ».

Στο στόχαστρο των New York Times μπαίνουν οι ελληνικές αρχές, μέσα από εκτενές δημοσίευμα που θέτει σοβαρά ερωτήματα και αμφιβολίες σχετικά με τη διαχείριση του πολύνεκρου ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου, εξετάζοντας τις αντιφάσεις στις οποίες υπέπεσε στις δηλώσεις του το Λιμενικό.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα «ωστόσο, η γραμμή της ελληνικής κυβέρνησης έχει αλλάξει τις τελευταίες ημέρες. Αρχικά, το Λιμενικό Σώμα αρνήθηκε ότι είχε δέσει σχοινιά στο αλιευτικό σκάφος, κάτι το οποίο σύμφωνα με ισχυρισμούς ορισμένων επιζώντων ήταν η αιτία του ναυαγίου» για να προσθέσει ότι «στη συνέχεια, το Λιμενικό Σώμα αναγνώρισε ότι είχε δέσει για λίγο ένα σχοινί, με σκοπό να εξακριβώσει την κατάσταση του σκάφους και των επιβατών, ορισμένοι από τους οποίους, σύμφωνα με επιζώντες, ήταν ήδη νεκροί από πολύωρη έκθεση στον ήλιο και έλλειψη νερού».

Το ίδιο δημοσίευμα, αναφέροντας ότι οι ελληνικές αρχές δήλωσαν ότι σκοπός ήταν «να σταθεροποιήσουν το σκάφος», σημειώνει ότι «οι επικριτές εξέφρασαν φόβους ότι οι Έλληνες μπορεί να προσπαθούσαν να ρυμουλκήσουν τους μετανάστες έξω από τη δικαιοδοσία τους».

Επιπλέον, στο δημοσίευμα αναφέρονται οι αντιφάσεις του λιμενικού που εντοπίζονται και με βάση τη οργάνωση Alarm phone, η οποία είχε επικοινωνία με πρόσφυγες στο σκάφος και καταγγέλλει ότι το αλιευτικό σκάφος παρέμεινε στο ίδιο σημείο ανοιχτά της Πύλου για τουλάχιστον πολλές ώρες, πριν βυθιστεί πλέοντας ακυβέρνητο και άρα σε κίνδυνο.

Η ίδια καταγγελία απαντάται και σε δημοσίευμα του BBC, το οποίο έσπευσαν να αντικρούσουν οι λιμενικές αρχές, διάψευση στην οποία δεν παραλείπει να αναφερθεί και το δημοσίευμα των Times.

Μάλιστα, η δημοσιογραφική ομάδα πίσω από το άρθρο, επικαλούμενη ειδικούς, αναφέρει ότι οι ελληνικές αρχές παραβίασαν τη ναυτική νομοθεσία, καθώς νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης του 2014 «για τη θέσπιση κανόνων επιτήρησης των εξωτερικών θαλάσσιων συνόρων» συγκαταλέγει μεταξύ των κριτηρίων διάσωσης «την ύπαρξη αιτήματος για βοήθεια, αν και το αίτημα αυτό δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας για τον προσδιορισμό της ύπαρξης κατάστασης κινδύνου».

Σε άλλα κριτήρια που αφορούν στους όρους διάσωσης η εφημερίδα αναφέρει «την αξιοπλοΐα του σκάφους και την πιθανότητα το σκάφος να μην φτάσει στον τελικό προορισμό του», «ο αριθμός των επιβαινόντων σε σχέση με τον τύπο και την κατάσταση του πλοίου» και «η διαθεσιμότητα των απαραίτητων προμηθειών όπως καύσιμα, νερό και τρόφιμα μέχρι την ακτή»,

«Παρουσία ειδικευμένου πληρώματος και διοίκηση του σκάφους», «διαθεσιμότητα και ικανότητα εξοπλισμού ασφάλειας, πλοήγησης και επικοινωνίας», «παρουσία ατόμων στο πλοίο που χρειάζονται επειγόντως ιατρική βοήθεια», «παρουσία νεκρών ατόμων στο πλοίο» και «παρουσίας εγκύων γυναικών ή παιδιών στο πλοίο».

«Εάν το ελληνικό λιμενικό αναγνώρισε ότι το σκάφος βρισκόταν σε κίνδυνο, και αυτή είναι μια αντικειμενική εκτίμηση, θα έπρεπε να είχε προσπαθήσει να το διασώσει ό,τι κι αν συνέβαινε», δήλωσε στους NYT η δικηγόρος με ειδίκευση στο ναυτικό δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Κέντρο AIRE, Μαρκέλλα Ιώ Παπαδούλη.

Τέλος το δημοσίευμα, αναφερόμενο στην αντιμεταναστευτική πολιτική που ακολούθησε η κυβέρνηση της ΝΔ, υπογραμμίζει ότι «η σκληρή γραμμή για το μεταναστευτικό έχει αποδειχθεί δημοφιλής στο εσωτερικό της χώρας και στην ΕΕ».

 

 

Exit mobile version