Φιάσκο δίχως τέλος η τηλεκπαίδευση Κεραμέως: Έδωσαν 5 τάμπλετ για 308 μαθητές
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φιάσκο δίχως τέλος η τηλεκπαίδευση Κεραμέως: Έδωσαν 5 τάμπλετ για 308 μαθητές

SHARE THIS

Το φιάσκο του υπουργείου Παιδείας στα σχολεία δεν έχει τέλος και μετά τις μάσκες-αερόστατα σειρά έχουν τα ελάχιστα τάμπλετ που πρέπει να εξυπηρετήσουν πολλούς μαθητές.
Συγκεκριμένα, σε σχολείο της Αθήνας έχουν διανεμηθεί 5 τάμπλετ σε σύνολο 308 μαθητών, την στιγμή που το υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωσε πως πρόκειται να λάβουν όλοι, ενώ έχουν δαπανηθεί συνολικά 24 εκατομμύρια ευρώ.
Πιο αναλυτικά, το υπουργείο είχε ανακοινώσει πως «συνολικά 91.613 tablet και laptop διατίθενται από το υπουργείο Παιδείας για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης των μαθητών, προϋπολογισμού άνω των 24 εκ. ευρώ». Επίσης, ο εν λόγω εξοπλισμός, που έχει ήδη παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθεί σε σχολικές μονάδες, αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων.
Παρόλα αυτά, πληθαίνουν οι καταγγελίες από γονείς, πως σε αρκετούς μαθητές είτε δεν έχουν δοθεί καθόλου τάμπλετ, είτε έχουν δοθεί ελάχιστα, με αποτέλεσμα να συνεχίζονται τα προβλήματα στη τηλεκπαίδευση.
Μάλιστα, ο Σύλλογος Ρόζα Ιμβριώτη καταγγέλλει πως «το μόνο που δόθηκε στα σχολεία ήταν οι μάσκες-αλεξίπτωτα και τα παγουρίνια-μινιατούρες. Τα περιβόητα τάμπλετ ποτέ δεν έφτασαν στα σχολεία και στους μαθητές. Ακόμα και οι ηλεκτρονικές εκπαιδευτικές πλατφόρμες “πέφτουν εξ αιτίας υπερφόρτωσης”».

Επιπλέον, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, αναφέρει τα εξής:

«Δίνουμε το παρόν, με όλα τα μέσα, αφού, δυστυχώς, τα σχολεία μας έκλεισαν με απόφαση της κυβέρνησης. Μοιραζόμαστε μαζί σας τις ίδιες αγωνίες. Προβληματιζόμαστε όπως εσείς, για το πότε θα ξεπεράσουμε την πανδημία του κορονοϊού, για την κατάσταση στα δημόσια νοσοκομεία, για το πώς θα τα βγάλουμε πέρα οικονομικά, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.
Άμεση ενημέρωση τώρα και στο Google News – Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Είναι κοινή η αγωνία μας για τις επιπτώσεις όλης αυτής της κατάσταση στα παιδιά μας, στο μέλλον και την πρόοδό τους. Αναγνωρίζουμε όλοι την ανάγκη να επιστρέψουν γρήγορα στον φυσικό τους χώρο – το σχολείο, δίπλα στους συμμαθητές και τους δασκάλους τους.
Όλο αυτό το διάστημα είδαμε ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείου Παιδείας δεν είχαν τις ίδιες αγωνίες με εμάς. Δεν ανέλαβαν την ευθύνη τους, την ώρα που όλος ο λαός αναλάμβανε τη δική του και έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να προστατέψει την υγεία του. Η ανάγκη για γιατρούς, νοσηλευτές, νέες ΜΕΘ θεωρήθηκε κόστος. Η ανάγκη για αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ θεωρήθηκε παραφροσύνη. Η ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, λιγότερους μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, θεωρήθηκε πολυτέλεια.
Για μια ακόμα φορά, χρήματα βρέθηκαν για να ενισχυθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα τα μεγαθήρια του ιδιωτικού τομέα υγείας, που αποζημιώθηκαν διπλά και τριπλά, σε αντίθεση με την άρνηση να καλυφθούν οι ανάγκες της υγείας και της μόρφωσης. Το μόνο που δόθηκε στα σχολεία ήταν οι μάσκες-αλεξίπτωτα και τα παγουρίνια-μινιατούρες. Τα περιβόητα τάμπλετ ποτέ δεν έφτασαν στα σχολεία και στους μαθητές. Ακόμα και οι ηλεκτρονικές εκπαιδευτικές πλατφόρμες «πέφτουν εξ αιτίας υπερφόρτωσης», όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας, γιατί μπαίνουν οι μαθητές για να κάνουν το μάθημα (τι έγκλημα…!!!).
Χιλιάδες μαθητές μας αδυνατούν ή δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν το μάθημα μέσω, της λεγόμενης τηλεκπαίδευσης, γιατί δεν έχουν τα κατάλληλα τεχνολογικά μέσα. Γνωρίζουμε καλά τι συμβαίνει σε οικογένειες με 2 ή 3 παιδιά σχολικής ηλικίας καθώς και στις περιπτώσεις που εσείς, οι γονείς, εργάζεστε μέσω τηλεργασίας. Τα ίδιο βιώνουμε κι εμείς στις οικογένειές μας. Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας δε θέλει να σκύψει πάνω σε αυτά τα προβλήματα, αλλά επιλέγει μια καθαρά επικοινωνιακή πολιτική προσπαθώντας να μας πείσει πως «όλα βαίνουν καλώς».
Μέσα στις συνθήκες αυτές αρπάζουν την ευκαιρία για να νομοθετήσουν στη Βουλή σκληρά αντεργατικά-αντιλαϊκά μέτρα, όπως το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στα «εργασιακά», που σωστά χαρακτηρίζεται ως «οι ανατροπές του αιώνα». Επιχειρούν να καθιερώσουν το 10ωρο με 200 ευρώ μισθό, ετοιμάζοντας μια σύγχρονη σκλαβιά. Αντίστοιχα, καταθέτουν προϋπολογισμό, στον οποίο, εν μέσω πανδημίας, θα μειωθούν οι κρατικές δαπάνες για την υγεία κατά 600 εκατομμύρια ευρώ για το 2021. Και, επειδή καταλαβαίνουν ότι κάποια στιγμή ο λαός θα αντιδράσει σε αυτή τη βαρβαρότητα, προσπαθούν να τον φιμώσουν, βάζοντας εμπόδια στο δικαίωμά του στην απεργία, να διεκδικεί τα δικαιώματά του μέσα από τις συνδικαλιστικές του οργανώσεις και τα σωματεία του.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, νιώθουμε ακόμα πιο σημαντικό τον ρόλο μας και ως εργαζόμενοι και ως παιδαγωγοί. Δε δεχόμαστε να γίνουμε οι δάσκαλοι και οι γονείς που θα αποδεχτούν ότι η επόμενη γενιά θα ζήσει χειρότερα από την προηγούμενη. Δε δεχόμαστε να χαθεί άλλη μια σχολική χρονιά! Η κυβέρνηση δεν έχει καμία διάθεση να ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας, γι’ αυτό και πρέπει να πάρει ένα ηχηρό μήνυμα.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους φυσικούς μας συμμάχους, τους γονείς και τους μαθητές, δε θα την αφήσουμε να τζογάρει την υγεία μας και τις ζωές μας. Θα υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στη μόρφωση και τη δουλειά, με βάση τις σημερινές δυνατότητες επιστήμης και τεχνολογίας. Δε θα την αφήσουμε να φιμώσει τη φωνή μας.
Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης, είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός, κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!
Γι’ αυτό φωνάζουμε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με όρους υγιεινής και ασφάλειας, για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν όσο τα σχολεία είναι κλειστά.
Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Ως 15 μαθητές ανά τμήμα.
Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες.
Να γίνονται δωρεάν, μαζικά, επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ στα σχολεία.
Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας, ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους.
Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία και φροντιστηριακά μαθήματα αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
Ενώνουμε την φωνή μας με τους υγειονομικούς και όλο το λαό για άμεση επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας, υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά μας στην μόρφωση και τη ζωή. Απαιτούμε η κυβέρνηση να αποσύρει, να μη φέρει στη Βουλή το αντεργατικό νομοσχέδιο.
Για όλα αυτά απεργούμε στις 26 Νοεμβρίου.
Κλείνουμε τα λάπτοπ, τα τάμπλετ, τα κινητά γιατί θέλουμε να δουλέψουμε με ασφάλεια στον φυσικό μας χώρο. Στο δεύτερο σπίτι μας, το σχολείο».

Exit mobile version