«Εμμονή των νέων για Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – Ας γίνουν συγκολλητές»
EUROKINISSI
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Εμμονή των νέων για Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – Ας γίνουν συγκολλητές»

SHARE THIS

«Βλέπουμε μια εμμονή της κοινωνίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» είπε ο γ.γ. του ΥΠΑΙΘ, Γιώργος Βούτσινος

Η κυβέρνηση επαναφέρει το αφήγημα Μητσοτάκη ότι «δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο Πανεπιστήμιο», ίσως για να δικαιολογήσουν και τον «κόφτη» Κεραμέως, που έκοψε πάλι χιλιάδες εισακτέους… για το καλό τους!

Το ποσοστό των πτυχιούχων στην Ελλάδα βρίσκεται πολύ κοντά στο μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ κι όμως αυτό όπως φαίνεται για τα κυβερνητικά στελέχη, δε σημαίνει απολύτως τίποτα.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ για το έτος 2020, στο σύνολο των χωρών του το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 25-34 που διαθέτουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανέρχεται στο 45%, ενώ στις 23 ευρωπαϊκές χώρες μέλη του Οργανισμού, το αντίστοιχο ποσοστό υπολογίζεται στο 44%.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 42%. Παρόλα αυτά, η απασχόληση αλλά και οι αποδοχές των Ελλήνων πτυχιούχων παραμένουν σε σημαντικά χαμηλότερο επίπεδο από αυτό των χωρών της Ευρώπης, όπως δημοσιεύει το alfavita.gr.

Επιπλέον, η ετήσια έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ που παρουσιάστηκε το πρωί της Τρίτης και στην οποία καταδεικνύεται η διαπίστωση πως η χώρα χρειάζεται άμεσα ανασυγκρότηση και εκσυγχρονισμό του παραγωγικού της μοντέλου, έδειξε πως υπάρχει μεγάλη αναντιστοιχία μεταξύ του μορφωτικού επιπέδου-δεξιοτήτων των εργαζομένων και θέσεων εργασίας, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 3η χειρότερη θέση στην ΕΕ-28:

Το 32,3% ατόμων ηλικίας 15-34 ετών και με μορφωτικό επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απασχολούνται σε επαγγέλματα που απαιτούν χαμηλότερο επίπεδο γνώσεων-δεξιοτήτων. Την ίδια στιγμή, 1 στους 3 εργάζεται σε εντελώς διαφορετικό κλάδο από αυτόν που σπούδασε.

Με φόντο τα νέα εμπόδια που θέσπισε το υπουργείο Παιδείας για την προαγωγή στο Λύκειο -Τράπεζα Θεμάτων- αλλά και την εισαγωγή των υποψηφίων στα δημόσια ΑΕΙ -Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, νέοι συντελεστές, ονομαστική μείωση εισακτέων μετά από 20 χρόνια-, ο γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης του ΥΠΑΙΘ Γιώργος Βούτσινος, μιλώντας στην εκδήλωση του ΚΑΝΕΠ, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Υπάρχει ένας παράγοντας στην εκπαίδευση που δεν θα πρέπει να υποτιμάμε. Είναι η κοινωνική ζήτηση για εκπαίδευση. Η κοινωνική ζήτηση για εκπαίδευση διαμορφώνεται από διάφορες παραμέτρους, αλλά δεν συμβαδίζει σχεδόν ποτέ, ή τουλάχιστον στην Ελλάδα καθόλου, με τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας. Βέβαια βλέπουμε ότι επηρεάζεται αυτό κατά καιρούς, και το βλέπουμε στις εισαγωγικές εξετάσεις που ανεβαίνουν τα μόρια σε κάποιες σχολές, όπου πράγματι υπάρχει απορρόφηση στην αγορά εργασίας.

Αλλά βλέπουμε και μια εμμονή της κοινωνίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μια εμμονή η οποία πολλές φορές αποπροσανατολίζει, δημιουργεί χάσιμο χρόνου, εξάντληση οικονομική των οικογενειών με αποτέλεσμα να έχουμε μη αποφοίτους ή πτυχιούχους που δεν βρίσκουν δουλειά».

Η τοποθέτηση αυτή του γ.γ του ΥΠΑΙΘ δεν διαφέρει από τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για τους ψυκτικούς από το Περιστέρι ή την πεποίθηση του πρωθυπουργού ότι δεν μπορούν και δεν πρέπει όλοι να πάνε στο πανεπιστήμιο διότι υπάρχουν κι άλλα «επαγγέλματα δημιουργικά», αποκρύπτοντας βέβαια το γεγονός ότι μέσα στις εργασιακές συνθήκες ζούγκλας που επικρατούν στην αγορά αποτελούν ένα φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό.

Ο κ. Βούτσινος είπε για παράδειγμα πώς οι Ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες σε Σύρο και Πέραμα αναζητούν εξειδικευμένους εργάτες και μάλιστα με μεροκάματα που βρίσκονται σε «δυσθεώρητα ύψη» σε σχέση με αυτά που δίνουν οι εργοδότες αλλού:

«Έχω αιτήματα, και τα οποία προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε, χαμηλού επιπέδου δηλαδή 3 και 4 (σ.σ. μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης και απόφοιτοι Λυκείου) στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, που τι ζητά; Ελασματουργούς, σωληνουργούς, αμμοβολιστές, καραβομαραγκούς και συγκολλητές. Ούτε τα ΕΠΑΛ στο επίπεδο 4 δεν τα προσφέρουν αυτά. Και τα μεροκάματα; Σε δυσθεώρητα ύψη σε σχέση με τα τρέχοντα αυτά που συμβαίνουν» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Exit mobile version