Μνημείο αδιαφάνειας χτίζει η κυβέρνηση: «Άγνοια» της Initiative για τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μνημείο αδιαφάνειας χτίζει η κυβέρνηση: «Άγνοια» της Initiative για τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ

SHARE THIS

Ακόμη… αγνοούνται τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία δόθηκαν χρήματα στα ΜΜΕ για τη συμμετοχή τους στην καμπάνια για τον κορονοϊό, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ονόματα ιστοσελίδων που δεν έχουν καν περιεχόμενο!

Τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος όσο και η κυβέρνηση εν γένει συνεχίζουν να αποφεύγουν με υπεκφυγές την αποκάλυψη των ποσών που έλαβαν ΜΜΕ για την συμμετοχή τους στην καμπάνια για τον κορονοϊό, όμως και μόνο η αποκάλυψη των ονομάτων ακόμα και ιστοσελίδων χωρίς περιεχόμενο δημιουργεί ήδη ένα άσχημο και τουλάχιστον αρνητικό κλίμα αδιαφάνειας.

Ούτε η υπεύθυνη εταιρεία γνωρίζει τελικά τα κριτήρια!

Η εταιρεία δε, που ανέλαβε να «μοιράσει την πίτα» δηλώνει άγνοια για τα κριτήρια με τα οποία τελικά επιλέχθηκαν μερικά από αυτά τα ΜΜΕ, επικαλούμενοι μάλιστα «σύμφωνο εμπιστευτικότητας».

Από την υπογραφή της προεδρίας της κυβέρνησης στη δέσμευση πίστωσης των 11 εκατ. ευρώ για «υπηρεσίες επικοινωνίας» και «εκστρατεία στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορονοϊού COVID- 19» έχουν περάσει κάτι παραπάνω από 2,5 μήνες. Μόλις την Τετάρτη, και μόνο κατόπιν μεγάλης πίεσης για απαντήσεις, ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης, Στέλιος Πέτσας, έδωσε στη δημοσιότητα μία λίστα με 1.232 μέσα ενημέρωσης που έλαβαν μέρος της διαφήμισης, χωρίς φυσικά την αναφορά των ποσών που μοιράστηκαν σε αυτά.

Μεταξύ των εκατοντάδων ιστοσελίδων και μέσων ενημέρωσης, περιλαμβάνονται πλήθος ιστοσελίδων και blogs που ουσιαστικά δεν λειτουργούν καν, όπως δύο του γνωστού τηλεπαρουσιαστή Μένιου Φουρθιώτη, ένα που φέρεται «κοντά» στον Βελόπουλο και άλλα ΜΜΕ «σφραγίδες».

Το μνημείο αδιαφάνειας χτίζει η κυβέρνηση

Η αποκάλυψη και μόνο της λίστας προκάλεσε εκ νέου την αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που ζητάει τόσο την αναλυτική λίστα με τα ποσά που έλαβε το κάθε ΜΜΕ, αλλά και την παραίτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου για τους πρωτοφανείς αυτούς χειρισμούς που αποτελούν μνημείο αδιαφάνειας, δεδομένου και του παρελθόντος, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του ΚΕΕΛΠΝΟ.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικός ο τρόπος με τον οποίο ο Στ. Πέτσας επιλέγει να μην απαντήσει, χρεώνοντας τις αντιδράσεις και τα αιτήματα για αποκάλυψη των χρηματοδοτήσεων σε… αντιπολιτευτικό οίστρο.

Στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών της Πέμπτης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφερόμενος στην εφημερίδα που ανέδειξε το θέμα, αρκέστηκε να δηλώσει πως:

«Έχω απαντήσει σε εννέα ερωτήσεις για το θέμα της καμπάνιας, είναι η πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ εγείρει τέτοιο ζήτημα. Είναι προφανές πως ενδιαφέρεται για μία συγκεκριμένη εφημερίδα. Ωστόσο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να μιλά για εκβιασμούς και για πάρτι ημετέρων, δεν υπάρχει πάρτι με 1232 Μέσα Ενημέρωσης. Είναι συγκεκριμένος ο εναγκαλισμός του ΣΥΡΙΖΑ με συγκεκριμένη εφημερίδα».

Άγνοια και από την εταιρεία που ανέλαβε να μοιράσει την πίτα

Ωστόσο, ούτε ο CEO της εταιρείας που ανέλαβε να μοιράσει την πίτα στα ΜΜΕ, της Initiative Media, γνωρίζει τα κριτήρια με τα οποία εδόθησαν τα χρήματα, όπως δήλωσε, όταν το ίδιο μέσο κάλεσε τον Μιχάλη Γκάλγκο να απαντήσει για ιστοσελίδες που πήραν τα χρήματα με μηδενική παρουσία, όπως αυτή του Μ. Φουρθιώτη.

«Αυτή τη στιγμή δεν το έχω υπόψη μου, θα το εξετάσω και θα σας πω» ανέφερε ο επικεφαλής της Initiative, μεταξύ άλλων, ενώ ακόμα πιο προκλητική έγινε αμέσως μετά η απάντησή του, καθώς επικαλέστηκε «σύμφωνο εμπιστευτικότητας», το οποίο «υπογράφει η εταιρεία με κάθε πελάτη».

Σε ανακοίνωσή της, η αξιωματική αντιπολίτευση σημειώνει:

«Η αποκάλυψη της λίστας των Μέσων που χρηματοδοτήθηκαν με πρόσχημα την πανδημία από την κυβέρνηση, επιβεβαιώνει πως η μόνη σκοπιμότητά της ήταν ο εκβιασμός και η χειραγώγηση των Μέσων για τη δημιουργία ενός μηχανισμού κυβερνητικής προπαγάνδας σε βάρος της διαφάνειας και της ελευθεροτυπίας».

Το αίτημα, τόσο της αξιωματικής αντιπολίτευσης και άλλων κομμάτων, όσο και των Ελλήνων φορολογουμένων, οι οποίοι και πλήρωσαν τα χρήματα αυτά, μένουν αναπάντητα.

Εφόσον οι κυβέρνηση ευαγγελίζεται ότι υπήρξε σχεδιασμός, οφείλει να τον επικοινωνήσει και στους πολίτες. Πρέπει να εξηγήσει τα κριτήρια με τα οποία έδωσε τα χρήματα, αναλυτικά ποιοι και πόσα χρήματα έλαβαν από την κυβερνητική καμπάνια (που έχει ήδη φτάσει τα 20 εκατ. ευρώ) καθώς -κάτι που συνηθίζει να αγνοεί συχνά η κυβέρνηση- ο έλεγχος και η λογοδοσία αποτελούν συστατικά στοιχεία του πολιτεύματός μας. Και τέλος, τα χρήματα αυτά ανήκουν στο ελληνικό λαό.

Πληροφορίες: ThePressProject

Exit mobile version