Ο «Πειραιάς για όλους» ασκεί πλούσια και εποικοδομητική αντιπολίτευση στον Πειραιά
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο «Πειραιάς για όλους» ασκεί πλούσια και εποικοδομητική αντιπολίτευση στον Πειραιά

SHARE THIS
Ισχυρό θετικό πρόσημο έχει το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Πειραιά 2021, που ψηφίστηκε κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου τη Δευτέρα 09-11-2020. Σε αυτό ενσωματώθηκε ένα μεγάλο μέρος των προτάσεων της παράταξης «Πειραιάς για όλους». Προτάσεις που διατυπώθηκαν είτε κατά τη διάρκεια της παρούσας δημοτικής θητείας (2019-2020), είτε κατά τη διάρκεια της σύνταξής του από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Περιέχει επίσης προτάσεις και διεκδικήσεις οι οποίες εκκρεμούσαν τα τελευταία χρόνια και οι οποίες προτείνονταν από τοπικές συλλογικότητες και κινήσεις της Αριστεράς.
Σημαντική θέση έχουν τα έργα αστικών αναπλάσεων, πρασίνου και πρόνοιας για όλο τον Πειραιά, από την Πειραϊκή έως τα Καμίνια, τα οποία προγραμμάτισε και χρηματοδότησε η προηγούμενη περιφερειακή αρχή υπό τη Ρένα Δούρου και τον Γιώργο Γαβρίλη. Αυτή η αρχή προικοδότησε τον Δήμο Πειραιά με περισσότερα από 130 εκ., ποσό πρωτοφανές στην ιστορία της πόλης. Μέχρι στιγμής δεν διαφαίνεται κάτι ανάλογο από την παρούσα διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής.
Ταυτόχρονα, προχωρούν τα σημαντικά έργα πολεοδομικού σχεδιασμού, οδικής ασφάλειας, και βιώσιμης κινητικότητας (ΣΟΑΠ, ΣΒΑΚ, νέο Πολεοδομικό Σχέδιο Δήμου Πειραιά). Ειδικά στις τελευταίες μελέτες, η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για όλους» έχει δώσει ιδιαίτερα μεγάλο βάρος, συμμετέχοντας στην ανάλυση και στον σχεδιασμό.
Με μία ασυνήθιστη για τα δημοτικά πράγματα κίνηση, ο «Πειραιάς για όλους» κατέθεσε πλήρη σειρά προτάσεων με έμφαση στην εκπαίδευση, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό και το κυκλοφοριακό. Μεγάλο μέρος τους έγινε δεκτό.
Ο Νίκος Μπελαβίλας, κατά τη διάρκεια της τρίωρης συζήτησης για το Τεχνικό Πρόγραμμα 2021, ζήτησε από τον Δήμαρχο και τους αρμόδιους αντιδημάρχους να δεχθούν εκτός των «μικρών» έργων, δύο μεγάλα τα οποία θα δείξουν πλέον τον καθαρό προσανατολισμό του Δήμου. Αυτά είναι η επέκταση της κυκλοφοριακής μελέτης σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη στάθμευση σε όλες τις γειτονιές του Πειραιά και όχι μόνο στο Κέντρο (Β’ Δημοτική Κοινότητα) και η ένταξη ενός νέου έργου μελετών ωρίμανσης για τον νέο εκπαιδευτικό χάρτη και τη σχολική στέγη του Πειραιά του 2030.
Με το πρώτο, επιτυγχάνεται η αποφόρτιση της πόλης από την κυκλοφοριακή ασφυξία με μείωση της χρήσης του ΙΧ, η στροφή προς τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς (Μετρό, Τραμ, Προαστιακός) και η ανάπτυξη της δημοτικής συγκοινωνίας. Με το δεύτερο έργο, μπορεί πλέον συντεταγμένα ο Δήμος Πειραιά να προετοιμάσει και να διεκδικήσει από την κυβέρνηση τη νέα γενιά σχολείων, κάνοντας, όπως τονίστηκε από τον επικεφαλής του «Πειραιάς για όλους» στην ομιλία του, «τη μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να γίνει σε μία γερασμένη πόλη, την επένδυση στις νέες γενιές και στα νέα ζευγάρια με ανθρώπινες αίθουσες διδασκαλίας, σχολεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς για όλους». 
Οι προτάσεις αυτές, τα θετικά αλλά και τα αρνητικά του Τεχνικού Προγράμματος και οι λεπτομέρειές του, η ανυπαρξία ουσιαστικής κοινωνικής διαβούλευσης που θα έπρεπε να είχε προηγηθεί, η μικρή απορροφητικότητα των έργων στα προηγούμενα χρόνια όπως και η υποστελέχωση των υπηρεσιών η οποία δεν επιτρέπει την επιτάχυνση,  αναπτύχθηκαν αναλυτικά, κατά τη διάρκεια της συζήτησης από τους δημοτικούς συμβούλους του «Πειραιάς για όλους» Δημήτρη Γκερλέ και Παναγιώτη Αναστασάκο.
Μετά τη συμφωνία και τον εμπλουτισμό του Τεχνικού Προγράμματος 2021 με τα έργα που αναφέρθηκαν και αφού προηγήθηκε παρέμβαση του Δημάρχου Γιάννη Μώραλη και τοποθετήσεις των αρμόδιων αντιδημάρχων, Δημήτρη Καρύδη (Προγραμματισμού και Ανάπτυξης) και Ασπασίας Αλιγιζάκη  (Παιδείας και δια Βίου Μάθησης),  ο «Πειραιάς για όλους» ψήφισε υπέρ της έγκρισής του.
Στο κλείσιμο της χθεσινής συζήτησης και της ψηφοφορίας, ο Νίκος Μπελαβίλας δήλωσε:
«Προχωρήσαμε σε ένα τόλμημα. Καταθέσαμε  συμπληρωματικές προτάσεις οι οποίες περιέχουν μία στρατηγική για την κυκλοφορία, το περιβάλλον, τα σχολεία και για τις μη προνομιούχες γειτονιές. Οι σημαντικές εξ αυτών έγιναν δεκτές από τη δημοτική πλειοψηφία.
Στο Τεχνικό Πρόγραμμα 2021 ιεραρχούνται ως μείζονα τα έργα αναπλάσεων, πρασίνου και πρόνοιας για όλη την πόλη, τα σημαντικά κυκλοφοριακά και η οδική ασφάλεια παιδιών και μεγάλων μέσω μιας ενιαίας μελέτης για όλο τον Πειραιά.
Συμφωνήσαμε για την ένταξη του έργου μελετών ωρίμανσης για τη σχολική στέγη προκειμένου να διεκδικήσουμε τα σχολεία του μέλλοντος στην πόλη μας.
Επισημαίνουμε ως κρίσιμα για τη συνέχεια τη στελέχωση του Δήμου Πειραιά με επιτελικούς νέους επιστήμονες, την ανάγκη της συστηματικής εμπλοκής των δημοτών στη διαβούλευση και βέβαια την ταχεία απορροφητικότητα των κονδυλίων.
Η σημερινή (σσ. χθεσινή) μέρα, ήταν μία καλή μέρα του Δημοτικού Συμβουλίου, που αφήνει ένα αποτύπωμα: Την ουσιαστική λειτουργία της δημοκρατίας, προκειμένου να υπηρετήσουμε καλύτερα την πόλη μας, τους συνδημότες μας. Χαιρόμαστε που συμβάλαμε σε αυτό».
Exit mobile version