Πιερρακάκης: «Η ζωή των τριών φάσεων -μάθηση, εργασία, συνταξιοδότηση- έχει τελειώσει»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI / ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πιερρακάκης: «Η ζωή των τριών φάσεων -μάθηση, εργασία, συνταξιοδότηση- έχει τελειώσει»

SHARE THIS

Τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα, είναι πιθανό να ζήσουν πάνω από 100 χρόνια, θα χρειαστούν περισσότερες δεξιότητες για ρόλους που δεν υπάρχουν ακόμη.

Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε ότι «η ζωή τριών φάσεων έχει τελειώσει», αναφερόμενος στον παραδοσιακό διαχωρισμό μεταξύ μάθησης, εργασίας και συνταξιοδότησης.

Ειδικότερα, κατά την εναρκτήρια συζήτηση του 1ου MIT «EmTech Europe», ο Κ. Πιερρακάκης επισήμανε πως «το εκπαιδευτικό τοπίο αλλάζει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης» ενώ τόνισε ότι «η τεχνολογία είναι ο νούμερο ένα επιταχυντής».

Αναφερόμενος στα οφέλη των αναδυόμενων τεχνολογιών επισήμανε ότι «χρειαζόμαστε αυτή την όσμωση στη μάθηση που θα προέλθει από τη διαθέσιμη τεχνολογία, αξιοποιώντας παράλληλα τις εγχώριες δυνατότητές μας».

Σε ό,τι αφορά το εγχώριο εκπαιδευτικό σύστημα, υπογράμμισε τη διπλή πρόκληση της επίλυσης ζητημάτων του παρελθόντος, αλλά και των επερχόμενων προκλήσεων. Εντόπισε δύο βασικούς καταλύτες για τις αλλαγές που θα βιώσει ο χώρος της εκπαίδευσης: την τεχνολογική επιτάχυνση και τη δημογραφική αλλαγή.

«Η ζωή τριών φάσεων έχει τελειώσει», δήλωσε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στον παραδοσιακό διαχωρισμό μεταξύ μάθησης, εργασίας και συνταξιοδότησης.  Τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα , τόνισε, είναι πιθανό να ζήσουν πάνω από 100 χρόνια, θα χρειαστούν λοιπόν περισσότερες μόνιμες δεξιότητες για εργασιακούς ρόλους που δεν υπάρχουν ακόμη.

«Πρέπει να αντιμετωπίσουμε συλλογικά αυτά τα ζητήματα – σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο», επισήμανε, τονίζοντας την ανάγκη να προσαρμόσουμε την τεχνολογία «στο σύστημα αξιών μας».

Το σχόλιο του υπουργού μπορεί να θεωρηθεί ειρωνικό, καθώς οι Έλληνες πολίτες οδηγούνται σε αυτή τη «ρουτίνα» ζωής καταναγκαστικά χωρίς να υπάρχει καμία μορφή βιώσιμης διεξόδου, τουλάχιστον για την πλειοψηφία του πληθυσμού. Με τη παραπαιδεία να έχει ατύπως νομιμοποιηθεί, οι άνθρωποι μετά την εκπαίδευση δυσκολεύονται απείρως να βρουν επάγγελμα σχετικό με τη κατάρτισή τους, να πληρωθούν επαρκώς και έπειτα να συνταξιοδοτηθούν.

Ο κ. Agarwal αναφέρθηκε στην εκπαίδευση ως «ανθρώπινο δικαίωμα», παρατηρώντας ότι είναι μια διαδικασία που δεν έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία 100 χρόνια. Ο στόχος του οργανισμού edX είναι να βελτιώσει την πρόσβαση και την ποιότητα της εκπαίδευσης, αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας. «Η διαδικτυακή μάθηση μπορεί να αυξήσει το εύρος των μαθημάτων στα οποία έχουν πρόσβαση οι μαθητές, επιτρέποντάς τους παράλληλα να έχουν μια διεθνοποιημένη οπτική», αφού έχουν πρόσβαση σε περισσότερα μαθήματα, από καθηγητές σε ολόκληρο τον κόσμο, εμπλουτίζοντας τη μαθησιακή τους εμπειρία.

Exit mobile version