Σκρέκας: «Έχουμε χαμηλότερες τιμές ή ίδιες τιμές σε σχέση με πέρσι»
«Το εισόδημα της ελληνικής οικογένειας έχει αρχίσει και αυξάνεται»
-
13.12.2023 Newsroom
Για την ακρίβεια και τα κυβερνητικά μέτρα μίλησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας σε συνέντευξή του.
Ειδικότερα, ο υπουργός μιλώντας στην ΕΡΤ, έκανε λόγο για τις προσπάθειες της κυβέρνησης για «γεμάτο γιορτινό τραπέζι» ενώ ταυτόχρονα υποστήριξε πως υπάρχουν «μηδενικές αυξήσεις» ή και «αρνητικός πληθωρισμός».
«Έχουμε χαμηλότερες τιμές ή ίδιες τιμές σε σχέση με πέρσι»
Συγκεκριμένα ανέφερε, «έχω μπροστά μου τη λίστα από το πρώτο σούπερ μάρκετ, έχουμε το γιορτινό καλάθι από το σούπερ μάρκετ Μασούτης. Μέχρι το μεσημέρι, απόγευμα, θα έχουν ανακοινωθεί από όλες τις αλυσίδες, από όλα τα σούπερ μάρκετ. Καταρχήν βλέπουμε ότι έχουμε χαμηλότερες τιμές από πέρσι ή ίδιες τιμές από πέρυσι. Άρα έχουμε ή μηδενικό πληθωρισμό ή έχουμε αρνητικό πληθωρισμό σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο».
Σε άλλο σημείο τόνισε πως «ο πληθωρισμός στα τρόφιμα επίσης το μήνα Νοέμβριο μειώθηκε κατά 10%, δηλαδή από 9,9% που ήταν τον Οκτώβριο μειώθηκε στο 8,9%. Από 9,9 τον Οκτώβριο, μειώθηκε στο 8,9 το Νοέμβριο. Αυτό βεβαίως θέλω να πω ότι δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί κάποιον να τον αφήνει ικανοποιημένο και πολύ περισσότερο εμάς. Γι’ αυτό και η προσπάθεια να μειωθούν οι τιμές στα ράφια της κυβέρνησης είναι σημαντική.
Πώς προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό; μέσα από τις πρωτοβουλίες “μόνιμη μείωση τιμής”. Σήμερα έχουμε στα σούπερ μάρκετ 1.286 προϊόντα που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες, είτε είναι τρόφιμα, είτε είναι απορρυπαντικά, είτε είναι καθαριστικά, είτε είναι προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα οποία διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ανάγκη, τα οποία περιλαμβάνονται σε αυτές τις κατηγορίες και σε αυτά τα 1.286 προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές».
«Γι αυτό και εμείς έχουμε τον e- Καταναλωτή. Πριν ξεκινήσει κάποιος να πάει στο διπλανό κατάστημα να ψωνίσει τα προϊόντα που θέλει, μπορεί να κάνει μια διερεύνηση και να δει πού μπορεί να αγοράσει φθηνότερα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Από ποια αλυσίδα δηλαδή. Όταν βγαίνουμε έξω από το σπίτι, σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων, έχουμε συνήθως δύο ή τρία καταστήματα σούπερ μάρκετ διαφορετικών εταιρειών. Άρα με τον e- Καταναλωτή μπορούμε να δούμε αυτά πού θέλουμε να αγοράσουμε, πού θα τα βρούμε φθηνότερα και να πάμε εκεί να προμηθευτούμε. Αυτό βοηθάει».
«Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική αγορά να γίνει ξέφραγο αμπέλι»
«Δεν θα επιτρέψουμε την αναρχία στην αγορά. Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική αγορά να γίνει ξέφραγο αμπέλι. Θα ελέγχουμε την αγορά για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, για παραπλανητικές εκπτώσεις, για αθέμιτη κερδοφορία και αισχροκέρδεια μέχρι τελικά όλοι να προσαρμοστούν με το νόμο και όλοι να αντιληφθούν ότι τα ελληνικά νοικοκυριά σήμερα ταλανίζονται κάτω από την ακρίβεια υπό την πίεση των πληθωριστικών δυστυχώς αυτών τάσεων και θα πρέπει να μειωθούν οι τιμές στα ράφια» υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας.
«Το εισόδημα της ελληνικής οικογένειας έχει αρχίσει και αυξάνεται»
«Καταρχήν το εισόδημα της ελληνικής οικογένειας έχει αρχίσει και αυξάνεται. Αυτό είναι μια μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα 10 -15 χρόνια, όπου το εισόδημα της οικογένειας ελληνικής μειωνόταν δραστικά και μειωνόταν όχι μόνο επειδή μειωνόταν μισθός, αλλά επειδή χάνανε και τη δουλειά τους οι άνθρωποι. Σήμερα έχουμε δημιουργήσει, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τετρακόσιες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Εκεί που σε μια οικογένεια δούλευε ένας ή κανένας, τώρα μπορεί να δουλεύει ένας, δύο ή τρία μέλη της οικογένειας.
Αυτό αυξάνει το εισόδημα της οικογένειας επειδή έχουν βρει δουλειά άνθρωποι που δεν εργάζονταν πριν. Από εκεί και πέρα, για τους ήδη εργαζόμενους έχουμε αρχίσει σιγά – σιγά μέσα από την ανάπτυξη και αυτό δεν είναι αυτονόητο Καταρχήν ο μέσος όρος της ανάπτυξης στην Ευρώπη είναι τέσσερις φορές χαμηλότερος από την Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει τετραπλάσια ανάπτυξη, για παράδειγμα από τη Γερμανία. Αυτό λοιπόν οδηγεί τους μισθούς σταδιακά προς τα πάνω.
Δεν έχουμε φτάσει εκεί που θέλουμε, να μην παρεξηγηθώ. Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα που έχουμε. Γι’ αυτό και η Ελλάδα είναι η χώρα που έχει πάρει τα περισσότερα μέτρα, είτε είναι ρυθμιστικά είτε είναι ελεγκτικά για να τιθασεύσει τον πληθωρισμό και την ακρίβεια» είπε σε άλλο σημείο.
Το καλάθι του Άι Βασίλη
Για το «καλάθι του Άι Βασίλη» που έρχεται στις 15 Δεκεμβρίου ο Κώστας Σκρέκας τόνισε ότι «το καλάθι των παιχνιδιών, το καλάθι του Άι Βασίλη που θα κάνει χαρούμενα τα παιδιά που τόσο περιμένουν τα δώρα τους και τους μεγάλους βεβαίως που θα κάνουν χαρούμενα τα παιδιά, περιλαμβάνει παιχνίδια από όλες τις κατηγορίες που περιλαμβάνονται σε ένα κατάστημα που εξειδικεύεται σε πώληση παιχνιδιών. Υπόχρεοι είναι όλες οι επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ, αλλά προαιρετικά μπορούν και μικρότερα καταστήματα να κάνουν το δικό τους καλάθι παιχνιδιών και να το προσφέρουν στους πελάτες τους».
Υπενθυμίζεται ότι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Νοέμβριο δείχνουν ότι ανά κατηγορία οι ανατιμήσεις του προηγούμενου 12μήνου ήταν:
- 31,4% σε Έλαια και λίπη
- 12% στα Φρούτα
- 10,8% στα Λαχανικά
- 9,5% στα Ψάρια
- 8,1% στα Κρέατα
- 7,7% στα Λοιπά τρόφιμα
- 7,6% σε Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά
- 4,8% σε Γαλακτοκομικά και αυγά
- 3,3% σε Ψωμί και δημητριακά
Αυτά ήρθαν να προστεθούν σε ένα «εφιαλτικό» 2022, όταν η διατροφή ακρίβυνε κατά 15,5% και ανά κατηγορία οι ανατιμήσεις ήταν:
- 25,6% σε Γαλακτοκομικά και αυγά
- 21,7% σε Έλαια και λίπη
- 18,1% σε Ψωμί και δημητριακά
- 17,8% στα Κρέατα
- 14% στα Λοιπά τρόφιμα
- 13,1% στα Λαχανικά
- 8,7% σε Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά
- 2,7% στα Φρούτα
- 2,4 στα Ψάρια