![Μόνο οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης στο πλευρό της Κεραμέως](https://www.rosa.gr/wp-content/themes/rosa/assets/img/default_post_main_image.jpg)
Μόνο όσοι βλέπουν την εκπαίδευση ως εμπόρευμα και πλουτίζουν από αυτήν τάσσονται υπέρ των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων της υπουργού παιδείας, Νίκης Κεραμέως.
Πιο αναλυτικά, ενώ οι μαθητές, οι φοιτητές, οι δάσκαλοι, οι καθηγητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συνδικάτα και οι γονείς αντιτίθενται στο νέο εκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, οι σχολάρχες και οι φροντιστές το υποστηρίζουν.
Με τους περισσότερους φορείς να ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου καθώς, όπως καταγγέλλουν, δεν προηγήθηκε η απαραίτητη διαβούλευση, οι εκπρόσωποι των εργοδοτών της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων, τάχθηκαν υπέρ των προτεινόμενων αλλαγών, όπως και ο εκπρόσωπος των Πρυτάνεων ο οποίος τοποθετήθηκε θετικά προς τις ρυθμίσεις που αφορούν την τριτοβάθμια.
ΟΛΜΕ: Ενάντια στις των αλλαγές στις επαναληπτικές προαγωγικές εξετάσεις, στον ορισμό του 10 ως βαθμού προαγωγής, αλλά και στην επαναφορά της διαγωγής
Στη συζήτηση που διεξάγεται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, από προχθές για το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», η ΟΛΜΕ τάχθηκε κατά των αλλαγών στις επαναληπτικές προαγωγικές εξετάσεις, στον ορισμό του 10 ως βαθμού προαγωγής, αλλά και στην επαναφορά της διαγωγής, προειδοποιώντας πως η αυστηροποίηση των όρων φοίτησης, προαγωγής και απόλυσης των μαθητών θα οδηγήσει στην ενίσχυση των φροντιστηριακών μαθημάτων και στη σχολική διαρροή.
ΔΟΕ: Όχι στην εισαγωγή των αγγλικών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού
Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Θανάσης Κικινής χαρακτήρισε αντιεπιστημονική την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, δηλώνοντας αρνητικός στην εισαγωγή των αγγλικών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, τονίζοντας ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν έχουν προλάβει καλά καλά να εμπεδώσουν τη μητρική τους γλώσσα.
«Για πρώτη φορά η ιδιωτική εκπαίδευση βρίσκει το κράτος συνοδοιπόρο και όχι αντίπαλο»
Υπέρ της αύξησης των εξεταζόμενων μαθημάτων στη δευτεροβάθμια, της εισαγωγής νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα και της εισαγωγής των Αγγλικών στα Νηπιαγωγεία τάχθηκαν ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ). «Για πρώτη φορά η ιδιωτική εκπαίδευση βρίσκει το κράτος συνοδοιπόρο και όχι αντίπαλο» δήλωσε εκ μέρους των σχολαρχών ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, προσθέτοντας ότι το υπουργείο Παιδείας «αγκαλιάζει» την ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Στην ίδια λογική κινήθηκε και η τοποθέτηση του προέδρου της ΟΕΦΕ Γιάννη Βαφειαδάκη, ο οποίος υποστήριξε την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων ως ένα μέτρο που «προετοιμάζει τα παιδιά και τα εξοικειώνει σε ένα περιβάλλον εξετάσεων που θα έχουν και στο μέλλον», αλλά και με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ πρότεινε το «κόντρα μάθημα» να εξετάζεται πανελλαδικά ώστε να εξασφαλίζεται η κινητικότητα των υποψηφίων ανάμεσα στα επιστημονικά πεδία.
Συνομοσπονδία Γονέων: Ανησυχία που οι σχολάρχες και οι φροντιστές συμφωνούν
Ο αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, Δημήτρης Λάμπρου, άφησε σαφείς αιχμές για το νέο νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι οι γονείς πρέπει να ανησυχούν και μόνο από το γεγονός ότι σχολάρχες και φροντιστές επιβραβεύουν το νομοσχέδιο.
Με συνεταίρους τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας εμπορευματοποιεί την εκπαίδευση και υπονομεύει το δημόσιο σχολείο. Η κυβέρνηση έχει και σε αυτήν την περίπτωση στο πλευρό της τα επιχειρηματικά συμφέροντα, με τα οποία συν-ασκεί πολιτική εξαρχής.
Πληροφορίες από: Εφημερίδα των Συντακτών