Μετρό Πειραιά: Καταγγελίες για εισροή θαλασσινού νερού – Έρευνα ζητά ο Ντογιάκος
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μετρό Πειραιά: Καταγγελίες για εισροή θαλασσινού νερού – Έρευνα ζητά ο Ντογιάκος

SHARE THIS

Τα στοιχεία που αναφέρονται σε 390 καταγραφές βλαβών και αστοχιών, μεταξύ των οποίων εισροή υδάτων σε σήραγγα του μετρό από το λιμάνι του Πειραιά.  

Σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκαλέσει τα δημοσιεύματα που, επικαλούμενα σειρά εγγράφων που δημοσίευσε το Datajournalists, κάνουν λόγο για σωρεία βλαβών στην γραμμή του μετρό του Πειραιά, στον απόηχο μάλιστα του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Οι αντιδράσεις δαίνεται να προκάλεσαν την παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου που με εντολή του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθήνας, έδωσε εντολή για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να αξιολογηθούν τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν και να ελεγχθεί κάθε υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά.

Τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρονται σε 390 καταγραφές βλαβών και αστοχιών, μεταξύ των οποίων εισροή υδάτων σε σήραγγα του μετρό από το λιμάνι του Πειραιά με αποτέλεσμα να εμφανίζονται έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές.

Μάλιστα, τα προβλήματα καταγράφονται και σε τμήματα της γραμμής προς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα με τα έγγραφα να κάνουν αναφορές σε αστοχίες ,καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά ,λασκαρισμένους συνδέσμους ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται και σε θέματα σκυροδέτησης.

Στον κατάλογο των ζητημάτων που έχουν καταγραφεί στα επίμαχα έγγραφα αναφέρονται επίσης βλάβες, από αισθητήρες που δεν λειτουργούν και οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», σειρά αστοχιών στα επικοινωνιακά δίκτυα, αλλά επίσης και για πόρτες ασφαλείας που προκαλούν ψευδείς συναγερμούς, προβλήματα στην ηλεκτρική τροφοδοσία και στα τα συστήματα πυρανίχνευσης, τις κάμερες ασφαλείας και άλλα με τα περισσότερα “ακίνδυνα” δυσλειτουργίες στα ρολόγια στις αποβάθρες και στις κυλιόμενες σκάλες.

Οι πληροφορίες για την υπόθεση αναφέρουν πως η ΣΤΑΣΥ έχει ζητήσει από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» να μεριμνήσει σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM για την διόρθωση των προβλημάτων, πλην όμως χωρίς μέχρι στιγμής να έχει κάποιο αποτέλεσμα στις επιστολές που έχει αποστείλει.

Όπως αναφέρεται στην σελίδα Datajournalists η εν λόγω κοινοπραξία είναι η ίδια “που κατασκευάζει την νέα γραμμή 4 του Μετρό (Αλσος Βεΐκου-Γουδή) ενώ η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της “στοιχειωμένης” σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014, με πολλούς να εκτιμούν πως εάν είχε παραδοθεί, μπορεί να είχε προληφθεί το δυστύχημα των Τεμπών.

Από τον περασμένο Νοέμβριο πέρασαν τέσσερις μήνες αλλά το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί και αυτό γεννά σοβαρό προβληματισμό.

Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του έργου για το οποίο ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών αλλά και ο παραμένων υφυπουργός του Γιώργος Καραγιάννης επαίρονταν όταν το έργο πλησίαζε να παραδοθεί, ήταν ακριβώς ότι ο υπόγειος σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από την στάθμη της παρακείμενης θάλασσας και το ίδιο ισχύει για μεγάλο μέρος της σήραγγας που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο”.

Exit mobile version