«The Batman»: Ο Ρόμπερτ Πάτινσον καταδύεται στον σκοτεινό κόσμο της διεφθαρμένης Γκόθαμ Σίτι αναζητώντας την κάθαρση
ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ

«The Batman»: Ο Ρόμπερτ Πάτινσον καταδύεται στον σκοτεινό κόσμο της διεφθαρμένης Γκόθαμ Σίτι αναζητώντας την κάθαρση

SHARE THIS

Το «The Batman» είναι μία επική, καταιγιστική περιπέτεια και μία αιχμηρή εξερεύνηση των νοσηρών παιχνιδιών του μυαλού με φόντο μία εμβληματική πόλη στο χείλος της καταστροφής.

Ο Ρόμπερτ Πάτινσον (Tenet) είναι ο νέος Μπάτμαν / Μπρους Γουέιν. Ένας Σκοτεινός Ιππότης στην γνήσια αστυνομική περιπέτεια μυστηρίου του αυτόκλητου τιμωρού της Γκόθαμ. Την ταινία «The Batman» σκηνοθετεί ο Ματ Ριβς (Ο Πλανήτης των Πιθήκων) που συγκέντρωσε γύρω του, ένα αξιόλογο καστ.

Πάνω από έναν χρόνο, ο Μπρους Γουέιν βυθίζεται στο σκοτάδι της Γκόθαμ ως ο Μπάτμαν (Ρόμπερτ Πάτινσον) που σπέρνει τον φόβο στις καρδιές των εγκληματιών. Με μόνους συμμάχους τον Άλφρεντ (Άντι Σέρκις) και τον Τζέιμς Γκόρντον (Τζέφρι Ράιτ), ο μοναχικός τιμωρός δίνει σάρκα και οστά στην εκδίκηση για χάρη των συμπολιτών του.

Όταν ένας κατά συρροή δολοφόνος στοχεύσει στην ελίτ της πόλης, ένα μονοπάτι από γρίφους οδηγεί την έρευνα του Μεγαλύτερου Ντετέκτιβ του Κόσμου στον υπόκοσμο, όπου θα συναντήσει χαρακτήρες όπως η Σελίνα Κάιλ / Κατγούμαν (Ζόι Κράβιτς), ο Όσβαλντ Κόμπλποτ / Πιγκουίνος (Κόλιν Φάρελ), ο Κάρμαϊν Φαλκόνε (Τζον Τορτούρο) και ο Έντουαρντ Νάστον / Γρίφος (Πολ Ντέινο).

Όσο η κλίμακα του νοσηρού σχεδίου ξεδιπλώνεται, ο Μπάτμαν πρέπει να συνάψει καινούριες συμμαχίες, να αποκαλύψει τον ένοχο και να αποδώσει δικαιοσύνη για την κατάχρηση εξουσίας και τη διαφθορά που έχουν καταστρέψει την Γκόθαμ Σίτι.

Το «The Batman» του σκηνοθέτη, σεναριογράφου και παραγωγού, Ματ Ριβς με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Πάτινσον σε διπλό ρόλο, είναι μία επική, καταιγιστική περιπέτεια και μία αιχμηρή εξερεύνηση των νοσηρών παιχνιδιών του μυαλού με φόντο μία εμβληματική πόλη στο χείλος της καταστροφής.

Στην Γκόθαμ του Ριβς, ο φόβος είναι ένα εργαλείο που στα σωστά χέρια μπορεί να σταματήσει τις πράξεις των κακοπροαίρετων ή να κινητοποιήσει τους φοβισμένους σε δράση. Στα χέρια του ευφυούς ντετέκτιβ με εκδικητικές τάσεις και κανένα λόγο να ζήσει, κάτι τόσο απλό όσο μια μάσκα, μπορεί να προκαλεί τρόμο.

Τα δύο τελευταία χρόνια, ο Μπρους Γουέιν έχει παραδώσει τη ζωή του στις νύχτες που κυκλοφορεί στην Γκόθαμ για να πολεμήσει το έγκλημα, συχνά με τη βοήθεια ενός σημαδιού που λάμπει στον σκοτεινό ουρανό. Αλλά είναι ένας άντρας μόνος του και το έγκλημα καραδοκεί παντού.

Τον ρόλο της αινιγματικής Κατγούμαν υποδύεται η εντυπωσιακή Ζόι Κράβιτς (Χ-Men: Η πρώτη γενιά), ο Κόλιν Φάρελ (Ο Αστακός) είναι αγνώριστος ως Πιγκουίνος, ο Πολ Ντέινο (Θα Χυθεί Αίμα) στοιχειώνει ως Γρίφος, ο Άντι Σέρκις (Ο Πλανήτης των Πιθήκων) ενσαρκώνει ιδανικά τον συνοδοιπόρο Άλφρεντ, ο Τζέφρι Ράιτ (Η Γαλλική Αποστολή) είναι ο υπαστυνόμος Τζέιμς Γκόρντον, ενώ οι Τζον Τορτούρο (Ω, αδελφέ, πού είσαι;) ενσαρκώνει επιβλητικά τον αρχιμαφιόζο.

Η νέα πολλά υποσχόμενη εκδοχή του Μπάτμαν στρέφεται στο ξεκίνημα του, με τον ήρωα να εκτελεί χρέη ντετέκτιβ στα χνάρια ενός νοσηρού κατά συρροή δολοφόνου, παρουσιάζοντας την πιο σκοτεινή εκδοχή του κόμικ.

Όταν ξεκίνησε τη διαδρομή του στον κόσμο του Μπάτμαν, ο Ριβς ήταν ενθουσιασμένος με την ιδέα να δουλέψει με έναν θρύλο που έχει ζήσει για πάνω από οχτώ δεκαετίες στις σελίδες των κόμικς. «Ο Μπάτμαν άρχισε ως ντετέκτιβ» λέει ο Ριβς. «Με ενέπνευσε η ιδέα να επιστρέψω σε αυτή του την ιδιότητα, να τον απογυμνώσω από τα στοιχεία του φανταστικού ενός υπερήρωα. Θέλαμε κάποιον του οποίου η υπερδύναμη είναι ότι αντέχει τα πάντα για να κάνει αυτό που πρέπει».

Στο σενάριο που έγραψε με τον σεναριογράφο Πίτερ Κρεγκ, ο Ριβς αποσυνδέεται από τα ήδη χαρτογραφημένα εδάφη των προηγούμενων ταινιών και μας ταξιδεύει στην αρχή, όταν ο Μπρους Γουέιν είναι ο Μπάτμαν μόλις για έναν χρόνο. «Δεν ήθελα να ξεκινήσω με ένα origin story, αλλά με τον νεαρό Μπάτμαν. Οπότε τον παρακολουθούμε να λύνει ένα μυστήριο με έναν τρόπο που φωτίζει την καταγωγή του και τον κλονίζει συθέμελα».

Σύμφωνα με τον Ριβς, «συνδέεται με τους άλλους μέσα από τη στολή, το αυτοκίνητο, τα γκάτζετ, είναι πολύ κουλ, αλλά δεν είναι στα αλήθεια ένας υπερήρωας. Κάτω από όλα αυτά, είναι ένας άντρας και θέλει να έρθει σε επαφή με την ανθρώπινη πλευρά μέσα του. Το γεγονός ότι έχει ηρωικό κίνητρο και θέλει να κάνει τον κόσμο καλύτερο – αλλά σίγουρα δεν είναι απλώς ένας αλτρουιστής – κάνει αυτό τον χαρακτήρα πιο οικείο».
Οι δημιουργοί έντυσαν την ιστορία τους με ένα πέπλο μυστηρίου που καλείται να λύσει ο σταυροφόρος με την κάπα. «Είναι ένας ντετέκτιβ που λύνει τους γρίφους ενός κατά συρροή δολοφόνου, είναι μια πορεία που έχει όχι μόνο μυστήριο, αλλά και συναίσθημα» λέει ο σκηνοθέτης.

Ο Πάτινσον εκτίμησε την οξυμμένη διττότητα του χαρακτήρα. «Δεν με ενδιέφερε να κάνω ταινία με υπερήρωα, αλλά ο Μπάτμαν πάντα κατείχε μια ξεχωριστή θέση και οντότητα. Ο Ματ έχει μία συναρπαστική προσέγγιση στον χαρακτήρα. Ο Μπρους είναι μόνος και τον διακρίνει η απόγνωση και η απαισιοδοξία, κι αυτό ήταν μια ενδιαφέρουσα ερμηνεία του χαρακτήρα».

Ο συν-σεναριογράφος Πίτερ Κρεγκ λέει ότι «θέλαμε η Γκόθαμ να είναι ολοζώντανη, με τα απομεινάρια της διεφθαρμένης ιστορίας της παντού. Ένα από τα πιο συναρπαστικά πράγματα στην συνεργασία μας ήταν να βλέπω το ταλέντο του Ματ στην εικαστική απόδοση της ατμόσφαιρας. Είχαμε το πλεονέκτημα να δουλέψουμε πάνω σε εμβληματικές εικόνες: o Μπάτμαν να στέκεται στην κορυφή ενός ουρανοξύστη ή η πλατεία της Γκόθαμ από ψηλά. Θέλαμε, όμως, να παρακάμψουμε την κυνισμό. Είδαμε την Γκόθαμ όπως ο Μπρους Γουέιν, σαν ένα επικίνδυνο μέρος που όμως αξίζει να σωθεί».

Κι αν ο βοηθός Άλφρεντ (Άντι Σέρκις) και ο υπαστυνόμος Τζέιμς Γκόρντον (Τζέφρι Ράιτ) είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας, ο Ριβς βρήκε διαφορετικές αποχρώσεις φωτός και σκότους στην υποψήφια για τις δημοτικές εκλογές Μπέλα Ρεάλ (Τζέιμι Λόσον) και στον εισαγγελέα Γκιλ Κόλσον (Πίτερ Σαρσγκάρντ). Ο δημιουργός διάλεξε μερικούς ακόμα χαρακτήρες από τον πλούσιο κόσμο του Μπάτμαν: o Κόλιν Φάρελ εμφανίζεται αγνώριστος ως Πιγκουίνος, ενώ ο Τζον Τορτούρο είναι ο αρχιμαφιόζος Κάρμαϊν Φαλκόνε. Δεν λείπει η Σελίνα Κάιλ, που μπορεί να είναι ή να μην είναι με το μέρος των καλών, αν και συχνά βρίσκεται στο πλευρό του Μπάτμαν.

Η Ζόι Κράβιτς υποδύεται τη μοιραία γυναίκα με τα κρυμμένα χαρτιά που είναι εξίσου αινιγματική όσο και ο συνεργάτης της στην πάταξη του εγκλήματος. «Η ταινία εξερευνά μία γκρίζα περιοχή, δεν είναι όλα καλά ή κακά. Οι χαρακτήρες είναι περίπλοκοι. Για μένα, αυτό κάνει την ταινία πραγματικά ενδιαφέρουσα» λέει η ηθοποιός.

Τέλος, ο Ριβς βάζει τον πρωταγωνιστή του απέναντι σε ένα από τα πιο διαταραγμένα μυαλά της Γκόθαμ, τον Γρίφο. Αλλά δεν είναι ο κλασικός Γρίφος. Τον υποδύεται ο Πολ Ντέινο σε μία μεμψίμοιρη εκδοχή του. Ο Ριβς διευκρινίζει σχετικά: «Θέλησα να βυθιστώ στις πρώτες ιστορίες του Μπομπ Κέιν και του Μπιλ Φίνγκερ στις οποίες ο Μπάτμαν λύνει εγκλήματα ως όχημα για να περιγράψουν την Γκόθαμ ως ένα απίστευτα διεφθαρμένο μέρος. Οπότε, είχα την ιδέα με τον χαρακτήρα να αλληλοεπιδρά με μία νέα εκδοχή του Γρίφου ως κατά συρροή δολοφόνου που επιτίθεται σε μέλη της ελίτ. Μέσα από τον εκάστοτε τόπο του εγκλήματος και τους γρίφους που αφήνει πίσω απευθυνόμενος στον Μπάτμαν, ο Γρίφος αποκαλύπτει την αλήθεια για όλα αυτά τα άτομα. Με αυτόν τον τρόπο, ένιωσα ότι αυτή η διαδρομή του Μπάτμαν, καθώς επιλύει τις υποθέσεις, ξετυλίγει την ιστορία της διαφθοράς στην Γκόθαμ. Και επειδή οι γρίφοι απευθύνονται σε εκείνον, το πράγμα παίρνει προσωπική τροπή και τον κλονίζει συθέμελα. «Δεν βλέπουμε έναν Μπάτμαν που έχει τον έλεγχο» λέει ο σκηνοθέτης. «Είναι ένας Μπάτμαν σε ελεύθερη πτώση».

Ο σκηνοθέτης Ματ Ριβς ήθελε να φαίνονται ξεκάθαρα στη στολή του Μπάτμαν όχι μόνο οι ραφές αλλά και τα σημάδια από τις μάχες του και όποια επιδιόρθωση είχε χρειαστεί να γίνει. Έτσι, η στολή μοιάζει χειροποίητη και πολυφορεμένη. Διατηρεί επίσης μια φυσικότητα, καθώς δεν τονίζει υπέρ του δέοντος τους ώμους και δεν υπερβάλει ως προς τη μυϊκή κοψιά του Μπάτμαν. Είναι η στολή ενός λιγνού, δυνατού μαχητή των δρόμων.

Η ταινία είναι γεμάτη μουσική. Από το «Ave Maria» του Σούμπερτ μέχρι το «Something in the Way» των Nirvana και διάφορα ρέκβιεμ και κονσέρτα. Το μουσικό θέμα της ταινίας φέρει την υπογραφή του βραβευμένου με Όσκαρ, Μάικλ Τζιακίνο. Ο μουσικοσυνθέτης ζήτησε να γράψει τη μουσική πριν το γύρισμα της ταινίας. Τη νύχτα πριν το πρώτο δοκιμαστικό του Ρόμπερτ Πάτινσον, ο συνθέτης έστειλε ένα δείγμα στον σκηνοθέτη το οποίο είχε ηχογραφήσει με μία ορχήστρα. Ο Ρόμπερτ Πάτινσον το άκουσε για πρώτη φορά κάνοντας δοκιμαστικό τη σκηνή που ο Μπάτμαν βάφει τα μάτια του μαύρα. Μία σκηνή που φυσικά μπήκε στην ταινία.

Ο Κόλιν Φάρελ, γεννήθηκε στις 31 Μαΐου του 1976, στο Δουβλίνο, της Ιρλανδίας και είναι γιος του πρώην ποδοσφαιριστή Ίμον Φάρελ και ανιψιός του Τόμι Φάρελ, επίσης ποδοσφαιριστή. Φιλοδοξούσε και ο ίδιος να ακολουθήσει τα επαγγελματικά βήματα του πατέρα του, όμως το ενδιαφέρον του για την υποκριτική τον ώθησε να σπουδάσει στο Gaiety School of Drama στο Δουβλίνο και να «παίξει μπάλα» στα γήπεδα της μεγάλης οθόνης.

Γεννημένος στις 13 Μαΐου του 1986, ο Ρόμπερτ Πάτινσον έγινε από νωρίς ευρέως γνωστός, μέσα από τον πρωταγωνιστικό του ρόλο ως βρυκόλακας, στην τριλογία των ταινιών του «Λυκόφως» (Twilight). Όμως στη συνέχεια ο ταλαντούχος Βρετανός ηθοποιός, απέφυγε τις mainstream επιλογές, συνεργάστηκε με σπουδαίους σκηνοθέτες – Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, Βέρνερ Χέρτζογκ, ενώ πιο πρόσφατα τον είδαμε στην ταινία «Μαύρη Τρύπα» της Κλερ Ντενί, με την Ζιλιέτ Μπινός.

The Batman
Σκηνοθεσία: Ματ Ριβς
Σενάριο: Ματ Ριβς, Πίτερ Κρεγκ
Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Πάτινσον, Πολ Ντέινο, Ζόι Κράβιτς, Κόλιν Φάρελ, Άντι Σέρκις, Τζέφρι Ράιτ, Τζον Τορτούρο, Πίτερ Σάρσγκαρντ, Τζέιμι Λόσον
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γκρεγκ Φρέιζερ
Σχεδιασμός Παραγωγής: Τζέιμς Τσινλουντ
Κοστούμια: Τζάκλιν Ντουράν
Μοντάζ: Γουίλιαμ Χόι, Τάιλερ Νέλσον
Μουσική: Μάικλ Τζιακίνο
Έτος Παραγωγής: 2022
Χώρα Παραγωγής: Η.Π.Α.
Διάρκεια: 175 λεπτά

Κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 3 Μαρτίου.

Το trailer της ταινίας 

Exit mobile version