ΣΕΛΠΕ: Ένας στους δύο καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες του το επόμενο 6μηνο
EUROKINISSI
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 ΣΕΛΠΕ: Ένας στους δύο καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες του το επόμενο 6μηνο

SHARE THIS

Ανησυχητικά τα αποτελέσματα έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος με χαμηλές προσδοκίες για βελτίωση.

Οι αγορές προϊόντων και οι πληρωμές λογαριασμών αποτελούν πλέον για τους καταναλωτές τις δύο μεγαλύτερες δαπάνες ως ποσοστό του μηνιαίου εισοδήματος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. Βάσει της έρευνας το 67% του οικογενειακού εισοδήματος αντιπροσωπεύει δαπάνες για λογαριασμούς, ενοίκια (17%) και φόρους (20%). Οι πληρωμές λογαριασμών (30%) και οι αγορές προϊόντων αποτελούν πλέον για τους καταναλωτές τις δύο μεγαλύτερες δαπάνες ως ποσοστό του μηνιαίου εισοδήματος.  Παράλληλα το 15%  διατίθεται σε υπηρεσίες, όπως εισιτήρια και εστίαση, και το 14% σε άλλες κατηγορίες.

Την ίδια ώρα σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής, τον Ιούνιο του 2023 διαμορφώθηκε στο -49, πολύ χαμηλότερα σε σχέση με τον μήνα βάσης, τον Οκτώβριο του 2019, αλλά αυξημένος σε σχέση με την αντίστοιχη μέτρηση του Ιουλίου 2022 κατά 19 μονάδες. Πρακτικά αυτό που καταγράφεται είναι χαμηλές προσδοκίες, αλλά και επιβαρυμένα οικονομικά για τους καταναλωτές, με καλύτερη πορεία βελτίωσης για τις προσδοκίες των καταναλωτών (οι οποίες βέβαια παραμένουν αρνητικές). Συγκεκριμένα, το 36% των καταναλωτών εκτιμά ότι το δεύτερο εξάμηνο 2023 οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφέλειας θα είναι αυξημένο. Επίσης, το 42% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 19% ότι θα είναι αυξημένες.

 

Exit mobile version