Γερμανία: «Όχι» από τους οπαδούς προς τους ξένους επενδυτές
AP PHOTO
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Γερμανία: «Όχι» από τους οπαδούς προς τους ξένους επενδυτές

SHARE THIS

Η διαμάχη για την ιδιοκτησία των γερμανικών ομάδων ωστόσο συνεχίζεται, με τη Μπάγερν Μονάχου να προσπαθεί να πείσει για την ανάγκη εισροής χρημάτων στα ταμεία των συλλόγων, παρά τις αντιδράσεις των οπαδών.

Στο παιχνίδι μεταξύ της Μπορούσια Ντόρτμουντ και της Φράιμπουργκ στις 9 Φεβρουαρίου, οι οπαδοί της ομάδας των γηπεδούχων προκάλεσαν διακοπή δυο φορές, πετώντας αντικείμενα στον αγωνιστικό χώρο. Αντίστοιχα, στο παιχνίδι Αμβούργο-Αννόβερο στη β’ κατηγορία της Γερμανίας, η διάρκειά του επεκτάθηκε κατά 2 ώρες και 40 λεπτά.

Το προηγούμενο Σάββατο, οπαδοί της Χάνσα Ρόστοκ εισέβαλαν στο γήπεδο πηδώντας πάνω από τις διαφημιστικές πινακίδες, αφήνοντας στον αγωνιστικό χώρο τηλεκατευθυνόμενα αυτοκινητάκια. Η πράξη αυτή είχε τη στήριξη των θεατών και προκάλεσε γέλια, ενώ η διοίκηση της ομάδας κοιτούσε αμήχανα. Ενώσεις οπαδών κατά της εισροής ξένων επενδυτών στο γερμανικό ποδόσφαιρο κατάφεραν να επιβάλουν τη θέση τους και να ακυρώσουν επί της ουσίας τη διαδικασία παραχώρησης μειοψηφικού ποσοστού της DFL, την γερμανικής ποδοσφαιρικής λίγκας, στην CVC Capital Partners και να δώσουν το “πράσινο φως” στην είσοδο ξένων επενδυτών στο γερμανικό ποδόσφαιρο.

Η διαμάχη για την ιδιοκτησία των γερμανικών ομάδων ωστόσο συνεχίζεται, με τη Μπάγερν Μονάχου να προσπαθεί να πείσει για την ανάγκη εισροής χρημάτων στα ταμεία των συλλόγων, παρά τις αντιδράσεις των οπαδών. Για την περίοδο 2021-2025, οι γερμανικοί σύλλογοι θα εισπράξουν από τις ραδιοτηλεοπτικές μεταδόσεις των αγώνων τους 7% λιγότερα χρήματα σε σχέση με την προηγούμενη σύμβαση. Ακριβώς τα μισά, σε σύγκριση με τα συλλόγους της Premier League, σύμφωνα με την Deloitte. Η συμφωνία της DFL με την CVC Capital Partners, την οποία είχαν υπερψηφίσει 24 από τους 36 συλλόγους της Bundesliga, θα καθιστούσε το επενδυτικό fund συνέταιρο στα κέρδη της επόμενης 20ετίας, με αντάλλαγμα μια “γερή” προκαταβολή ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Ωστόσο, απέτυχε λόγω της αρνητικής αντίδρασης των οπαδών, οι οποίοι έχουν μεγάλη επιρροή στη Γερμανία.

“Η Μπάγερν Μονάχου είναι ένας επιτυχημένος σύλλογος, αλλά είναι και εταιρεία”, τόνισε ο Καρλ-Χάιντς Ρουμενίγκε στα μέλη του βαυαρικού συλλόγου, προσπαθώντας να κατευνάσει τις έντονες αντιδράσεις τους για την προσέγγιση της αγαπημένης τους ομάδας με το Κατάρ τη δεκαετία του 2010. Το 2016 η Μπάγερν ανακοίνωσε χορηγική συμφωνία με το διεθνές αεροδρόμιο “Χάμαντ” του εμιράτου, ύστερα η Qatar Airways έγινε πλατινένιος χορηγός της ομάδας, όμως στο τέλος οι οπαδοί κέρδισαν και πάλι.

Οι υποστηρικτές του γερμανικού μοντέλου ιδιοκτησίας επιμένουν να παραμένουν αμέτοχοι στην ποδοσφαιρική παγκοσμιοποίηση. Θέλουν να διατηρήσουν μια μακροχρόνια παράδοση και να στηρίξουν την ιδιαίτερη σχέση των συλλόγων με τις πόλεις στις οποίες εδρεύουν. Ωστόσο, φοβούνται ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν, όπως συνέβη σε άλλα μεγάλα πρωταθλήματα που ακολούθησαν την τάση της εποχής, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Premier League.

Exit mobile version