Δημοσιεύθηκε το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη
EUROKINISSI ΤΖΕΚΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημοσιεύθηκε το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη

SHARE THIS

Δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων σχετικά με το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.

Ολοκληρώθηκε η έρευνα της επιτροπής εμπειρογνώμων για το τραγικό δυστύχημα  των Τεμπών.

Η επιτροπή  συστήθηκε και συγκροτήθηκε με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αριθμό απόφασης: 71651/06-03-2023.

Τα πρόσωπα που την αποτελούν είναι:

Ιωάννης Χαλκιάς (Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους)

Βασίλειος Προσφυλλίδης (Καθηγητής Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης)

Χρήστος Πυργίδης (Καθηγητής Σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο)

Το πόρισμα, από την Τρίτη (18/4) βρίσκεται στα χέρια του Γιώργου Γεραπετρίτη που από στιγμή σε στιγμή θα το κοινοποιήσει στον Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας, που διεξάγει την ανάκριση.

Μέσα στις 228 σελίδες του πορίσματος καταγράφονται, όπως αυτές αξιολογήθηκαν από την επιτροπή, οι ευθύνες των προσώπων και των οργανισμών. Οι παραλείψεις και τα λάθη που οδήγησαν 57 συνανθρώπους μας στο θάνατο.

Οι οργανισμοί που αναφέρονται στα 10 κεφάλαια του πορίσματος αφορούν τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, τη Ρυθμιστική Αρχή Συγκοινωνιών, και τη Hellenic Train.

Όπως, ήταν αναμενόμενο αφορούν και τον σταθμάρχη που έχει ήδη προφυλακισθεί, καθώς και τους μηχανοδηγούς οι οποίοι δεν τήρησαν τους προβλεπόμενους κανονισμούς.

Έχει ιδιαίτερη σημασία να επισημανθεί σε αυτό το σημείο πως ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, δεν κλήθηκε να καταθέσει. Όπως, ο ίδιος ο κ. Γενιδούνιας καταγγέλλει η επιτροπή δεν το κάλεσε ούτε ως φυσικό πρόσωπο ούτε ως θεσμικό παράγοντα ενός σωματείου. Το μόνο που του ζητήθηκε ήταν να καταθέσει τα εξώδικα που του είχαν αποσταλεί το προηγούμενο διάστημα.

Όπως, αναφέρεται στην 3η και 4η παράγραφο του πρώτου κεφαλαίου του πορίσματος, η έρευνα της συγκεκριμένης επιτροπής δεν εστιάζει στον καταλογισμό ή επιμερισμό ευθυνών. Σε προηγούμενη ανακοίνωση της η αρμόδια επιτροπή είχε ξεκαθαρίσει πως στην παρούσα φάση την ενδιαφέρει η ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών. Αυτός είναι και ο λόγος που στο πόρισμα προτείνουν μια δέσμη μέτρων που θα επικυρώσει αυτή τους την πρόθεση.

Άξιο προσοχής -μεταξύ άλλων- είναι το 5ο κεφάλαιο του πορίσματος όπου η επιτροπή επιχειρεί να διακριτοποιήσει τις αιτίες που αφορούν τον ανθρώπινο παράγοντα και τις αιτίες που σχετίζονται με τον τεχνολογικό χαρακτήρα κάθε συνιστώσας αυτού του φρικτού εγκλήματος.

Διαβάστε αναλυτικά το πόρισμα: tempi

Exit mobile version