Έρευνα: Πάνω από 1 στους 3 Έλληνες δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο τον χρόνο
EUROKINISSI
ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ

Έρευνα: Πάνω από 1 στους 3 Έλληνες δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο τον χρόνο

SHARE THIS

Ωστόσο, σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα πριν 12 χρόνια, το ποσοστό έχει μειωθεί σημαντικά, από το 65% στο 35% σήμερα.

Το 35% του ελληνικού πληθυσμού δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο τον χρόνο, σύμφωνα με έρευνα του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ).

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 2021-22 και είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις τάσεις των αναγνωστών και μη, καθώς και ευρύτερα για την αγορά του βιβλίου, με την αμέσως προηγούμενη έρευνα να είχε διεξαχθεί πριν από 12 χρόνια από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ).

«Το 35% του ελληνικού πληθυσμού δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο τον χρόνο. Οι μέτριοι αναγνώστες, που διαβάζουν από ένα έως 4 βιβλία τον χρόνο ανέρχονται σε ποσοστό 34%, ενώ μόνο το 31% του πληθυσμού διαβάζει πάνω από πέντε βιβλία ετησίως», τόνισε ο Γιωργανδρέας Ζάννος, διευθυντής του ΟΣΔΕΛ, ο οποίος παρουσίασε και την έρευνα στο πλαίσιο της 19ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης (ΔΕΒΘ) που ξεκίνησε χθες.

«Σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα, βλέπουμε την πρόοδο που έχει γίνει. Τότε, το 65% δήλωνε ότι δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο το χρόνο. Πέρσι το ποσοστό αυτό μειώθηκε σημαντικά, αλλά εξακολουθεί να είναι μεγάλο, αφού αγγίζει το 35% του ελληνικού πληθυσμού», υπογράμμισε ο διευθυντής του ΟΣΔΕΛ.

Σε σχέση με τις προτιμήσεις των αναγνωστών, πρώτη σε προτίμηση είναι η ελληνική λογοτεχνία, ακολουθεί η ξένη λογοτεχνία, το αστυνομικό μυθιστόρημα, η ψυχολογία, οι κοινωνικές επιστήμες, με τον κ. Ζάννο να προσθέτει ότι «η κατάταξη είναι παρόμοια με την προηγούμενη έρευνα, με τη διαφορά ότι η αστυνομική λογοτεχνία ανέβηκε στη δημοφιλία των αναγνωστών τα τελευταία χρόνια».

Η περίοδος της πανδημίας είχε συνέπειες στην πρακτική της ανάγνωσης, με σημαντικότερη το γεγονός ότι το 44% του πληθυσμού διάβασε περισσότερο. «Αυτό ήταν κάτι αναμενόμενο, αλλά έχει σημασία ότι αφορά μόνο τους συστηματικούς αναγνώστες, αυτούς που ούτως ή άλλως διάβαζαν βιβλία. Από την άλλη, το 45% δεν αύξησε την αναγνωστική του πρακτική, ενώ μόλις ένα 11% τη μείωσε», ανέφερε ο κ. Ζάννος.

Σύμφωνα, επίσης, με τα στοιχεία της έρευνας, η μέθοδος «στόμα με στόμα» αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για την επιλογή ενός βιβλίου από τους αναγνώστες. «Το 50% των αναγνωστών δήλωσαν ότι πληροφορούνται το πώς θα διαλέξουν ένα συγκεκριμένο βιβλίο από φίλους και γνωστούς και μάλιστα, στις ηλικίες 16-24 το ποσοστό αυτό αυξάνεται ακόμη περισσότερο και φτάνει το 64%», σημείωσε ο διευθυντής του ΟΣΔΕΛ και συμπλήρωσε ότι δεύτερη πηγή πληροφόρησης για τους αναγνώστες αποτελούν τα βιβλιοπωλεία. «Αυτό που λογικά άλλαξε σε σχέση με προηγούμενη έρευνα του 2011, είναι ότι πλέον στις πηγές πληροφόρησης εντάσσεται σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα».

Exit mobile version