Ρις Γουίδερσπουν: Με τη δική της εταιρία παραγωγής φέρνει τις γυναίκες στο προσκήνιο
AP PHOTO CHRIS PIZZELLO
ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ

Ρις Γουίδερσπουν: Με τη δική της εταιρία παραγωγής φέρνει τις γυναίκες στο προσκήνιο

SHARE THIS

Απογοητευμένη από τους ρόλους που της πρότειναν για μεγάλο χρονικό διάστημα, ξεκίνησε μια σειρά συναντήσεων με κορυφαία στελέχη του Χόλιγουντ για να καταλάβει γιατί δεν υπήρχαν ενδιαφέροντες ρόλοι για γυναίκες μιας συγκεκριμένης ηλικίας. Οι απαντήσεις δεν την ικανοποίησαν και έτσι προχώρησε στη δημιουργία της δικής της εταιρίας παραγωγής.

«Κουράστηκα να διαβάζω σενάρια γεμάτα θρασείς ανδρικούς χαρακτήρες και γυναικείους χαρακτήρες των οποίων η κύρια ιδιότητα ήταν ότι ήταν σύντροφοι κάποιου», ομολόγησε πριν λίγο καιρό η ηθοποιός Ρις Γουίδερσπουν, η οποία εδώ και κάποια χρόνια έχει δημιουργήσει τη δική της εταιρία παραγωγής για να δίνει βήμα σε γυναίκες ηθοποιούς και να καταπιάνεται με θέματα που δεν απασχολούν «μόνο τους άνδρες», όπως σημειώνει σε αφιέρωμά της η βρετανική Telegraph.

Απογοητευμένη από τους ρόλους που της πρότειναν για μεγάλο χρονικό διάστημα, ειδικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2010, ξεκίνησε μια σειρά συναντήσεων με κορυφαία στελέχη του Χόλιγουντ για να καταλάβει γιατί δεν υπήρχαν ενδιαφέροντες ρόλοι για γυναίκες μιας συγκεκριμένης ηλικίας. «Ένας μου είπε: “Εχουμε ήδη μια ταινία για μια γυναίκα, δεν πρόκειται να βγάλουμε δύο τέτοιες φέτος”», υπογραμμίζει η Γουίδερσπουν. Ο τότε σύζυγός της, Τζιμ Τοθ, agent πολλών ηθοποιών στις ΗΠΑ, πρότεινε στην Ρις να χρησιμοποιήσει την αγάπη της για το διάβασμα για να προτείνει ιδέες για ταινίες στις οποίες θα ήθελε να πρωταγωνιστήσει.

Το 2012 λοιπόν ξεκίνησε την εταιρεία παραγωγής Pacific Standard και επέλεξε να ξεκινήσει την παραγωγή με τη μεταφορά δύο αγαπημένων της βιβλίων στη μεγάλη οθόνη: Ξεκίνησε με το «Wild», το αυτοβιογραφικό βιβλίο της Σέριλ Στρέιντ, και το «Gone Girl», το ψυχολογικό θρίλερ της Τζίλιαν Φλιν. Πρωταγωνίστησε η ίδια στο «Wild», με την Ρόζαμουντ Πάικ να παίρνει τα ηνία στο «Gone Girl». Και οι δύο ταινίες έγιναν επιτυχίες στο box office και κέρδισαν υποψηφιότητες για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για τη Γουίδερσπουν και την Πάικ αντίστοιχα.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, η Pacific Standard εξελίχθηκε στην εταιρεία ψηφιακών μέσων Hello Sunshine, δημιουργώντας σειρές που κέρδισαν το κοινό σε πλατφόρμες όπως το Amazon Prime (η πρόσφατη σειρά «Daisy Jones & The Six») και η Apple TV+ («The Morning Show»), συνεχίζοντας παράλληλα τις προσαρμογές λογοτεχνικών έργων, όπως τα «Big Little Lies», «Little Fires Everywhere», «Where The Crawdads Sing». Τον Απρίλιο κυκλοφόρησαν δύο ακόμη παραγωγές της Hello Sunshine, το δράμα «Tiny Beautiful Things» στο Disney+ και το θρίλερ μυστηρίου της Apple TV «The Last Thing He Told Me» με πρωταγωνίστρια την Τζένιφερ Γκάρνερ, ενώ στα σκαριά είναι μια τρίτη ταινία της σειράς «Legally Blonde» και το θρίλερ με την Ντόλι Πάρτον και τον Τζέιμς Πάτερσον «Run, Rose, Run».

Παρά την ενδιαφέρουσα πορεία της Γουίδερσπουν και την απομάκρυνση από το σχεδόν μισογυνικό «μοντέλο Χόλιγουντ», δεν λείπει και κριτική για το γεγονός ότι οι πρωταγωνίστριες που επιλέγει η Hello Sunshine και οι χαρακτήρες που αυτές ερμηνεύουν είναι σχεδόν πάντα λευκές γυναίκες. «Το πρόβλημα είναι ότι η εταιρεία έχει μεγαλώσει και έχει πολλά στόματα να ταΐσει πια, κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί ο ποιοτικός έλεγχος», σημειώνει ο Ρίτσαρντ Ράσφιλντ, ιδρυτής του ενημερωτικού δελτίου του Χόλιγουντ «The Ankler». «Δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε την Ρις για μεροληψία σε αυτό το θέμα, ωστόσο ναι, πρέπει να αλλάξει κάτι σε αυτό – και είμαι βέβαιος ότι θα αλλάξει», προσθέτει ο Ράσφιλντ.

Exit mobile version