Πότε θα αποκτήσουμε δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες μεταφορές;
EUROKINISSI / ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ
EDITORIAL

Πότε θα αποκτήσουμε δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες μεταφορές;

SHARE THIS

Αυτό που συνέβη στα Τέμπη δεν ήταν δυστύχημα, ήταν έγκλημα και ήταν αποτέλεσμα επιλογών που υπηρετούν την πολιτική απελευθέρωσης, υποχρηματοδότησης, ιδιωτικοποίησης και κατάτμησης των σιδηροδρόμων.

Για κάθε ένα από τα μεγάλα δυστυχήματα, όπως το πρόσφατο στα Τέμπη, το πρώτο ερώτημα που βγαίνει από τα χείλη μας είναι «γιατί;». Ένα γιατί από ανθρώπους που ζητούν απαντήσεις. Ένα γιατί από την κοινωνία που αναρωτιέται πώς γίνεται σε μία ευρωπαϊκή χώρα το 2023 να μην υπάρχει ο κατάλληλος ελεγκτικός μηχανισμός  που θα έπρεπε να μπορεί να αποτρέπει τέτοια δυστυχήματα. Όταν αυτό το σύστημα δεν λειτουργεί, τότε γίνεται ηθικός αυτουργός σε όσους διαπράττουν τα εγκλήματα.

Αν, όμως, η απώλεια τόσων ανθρώπων οφειλόταν «κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος», όπως τόνισε ο πρωθυπουργός στο διάγγελμά του, τι νόημα είχε η σύσταση «υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων» για να εξετάσει τα αίτια του δυστυχήματος; Ποια αίτια θα εξέταζε μία επιτροπή στημένη από την κυβέρνηση, όταν ο επικεφαλής της, ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης, έχει ήδη αποφανθεί γι’ αυτά;

Η πολιτική ηγεσία μόνη της αναγνωρίζει ότι το αφήγημα περί «ανθρώπινου λάθους» πέφτει στο κενό, όπως επίσης θα πέσει στο κενό και το πόρισμα της επιτροπής, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν είναι ούτε ανεξάρτητη, ούτε υπερκομματική. Και καλά με το «υπερκομματική», το οποίο από μόνο του δεν θα εγγυόταν απαραίτητα ότι το πόρισμα θα ήταν αποτέλεσμα ανεξάρτητης μελέτης, όσο το «ανεξάρτητη», όπου εκεί πράγματι θα μπορούσαν να εξαχθούν κάποια πρώτα συμπεράσματα για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος.

Αυτό που συνέβη στα Τέμπη δεν ήταν δυστύχημα, ήταν έγκλημα και ήταν αποτέλεσμα επιλογών που υπηρετούν την πολιτική απελευθέρωσης, υποχρηματοδότησης, ιδιωτικοποίησης και κατάτμησης των σιδηροδρόμων. Ήταν το αποτέλεσμα επιλογών όσων μιλούν εδώ και τέσσερα χρόνια για την…ψηφιακή μετάβαση αλλά κι όσων την ίδια στιγμή θεωρούν κόστος την αξιοποίηση της τεχνολογίας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και την ασφάλεια των μεταφορών. Δηλαδή οι ίδιοι που «πίνουν νερό» στο όνομα της ψηφιοποίησης, στην περίπτωση του σιδηροδρομικού δικτύου δεν αξιοποίησαν τα «αγαθά» της τεχνολογικής εξέλιξης. Απίστευτο…

Η κυβέρνηση έχει συνειδητά επιλέξει να δίνει ψίχουλα για τις αναγκαίες υποδομές της χώρας, για την Υγεία και την Παιδεία, για την ασφάλεια και την προστασία των πολιτών, για τις συγκοινωνίες, ενώ την ίδια στιγμή αφήνει ανεξέλεγκτη την αισχροκέρδεια, αφήνει ανεξέλεγκτους τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, διώχνει με κάθε τρόπο τους νέους ανθρώπους από τον τόπο τους.

Ο ΟΣΕ αντιμετωπίζει σωρεία δομικών προβλημάτων, έχει σοβαρότατες ελλείψεις σε μηχανήματα συντήρησης εδώ και πολλά χρόνια, τα ανταλλακτικά σπανίζουν, με υποστελεχωμένο και γηρασμένο προσωπικό και με την επίβλεψη στην εκτέλεση των έργων των αναδόχων να είναι ελλιπέστατη. Αποκορύφωμα της λογικής του «ξεπουλήματος» των πάντων είναι το γεγονός ότι η παρούσα κυβέρνηση παρέδωσε τη συντήρηση του δικτύου σε ιδιώτες που μέχρι τώρα δεν έχουν ικανοποιήσει ούτε στο ελάχιστο τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων. Είναι τεράστιες οι ευθύνες της Hellenic Train που όχι μόνο ακόμα δεν έχει δώσει καμία απάντηση για τα αίτια του δυστυχήματος, αλλά ούτε καν τον ακριβή αριθμό των επιβατών. Όσο για τα έργα υποδομής, ούτε για αστείο.

Αν συνεχίσουμε με την ίδια κυβέρνηση στο τιμόνι του τόπου, όπως πολλές φορές έχουμε τονίσει στο πρόσφατο παρελθόν από αυτό εδώ το βήμα, το μόνο που μπορούμε να περιμένουμε είναι περισσότερη δυστυχία και φτώχεια, περισσότερα λάθη και αδιέξοδα, περισσότερα βήματα προς τα πίσω κι απομάκρυνση από το όραμα να γίνουμε κι εμείς μία δημοκρατική, προοδευτική χώρα, με επίκεντρο τον άνθρωπο και την κοινωνική εξέλιξη.

Exit mobile version