Τι θα γίνει ρε παιδιά με τον πληθωρισμό; 
EDITORIAL

Τι θα γίνει ρε παιδιά με τον πληθωρισμό; 

SHARE THIS

Ο κ. Μητσοτάκης μοιάζει να αρνείται να δει το πρόβλημα, με τα αρμόδια πολιτικά στελέχη να μην παίρνουν γενναίες, σοβαρές αποφάσεις.

Τα στοιχεία της Eurostat για τον πληθωρισμό του Οκτωβρίου 2023 επιβεβαίωσαν αυτό που βιώνουμε καθημερινά στο σουπερμάρκετ. Ο τιμάριθμος από 2,4% τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε τον Οκτώβριο στο 3,9% βαραίνοντας κι άλλο το κόστος στην τσέπη μας, αδυνατίζοντας επιπλέον τη δύναμη του όποιου εισοδήματος.  

Εδώ και πάνω από 1,5 χρόνο έρχονται οι εκθέσεις της Eurostat για να επιβεβαιώσουν ότι (συνεχίζουμε να) ζούμε σε συνθήκες ανεξέλεγκτης πληθωριστικής ανόδου, παγιώνοντας μία εκτεταμένη πρακτική αισχροκέρδειας. Η διάγνωση δηλαδή του προβλήματος έχει γίνει εδώ και καιρό, επιβεβαιώνεται από τη Eurostat και το ΔΝΤ, με τους καταναλωτές να πληρώνουν καθημερινά το τίμημα και να μην αγοράζουν τελικά τα προϊόντα που έχουν πραγματικά ανάγκη. 

Έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στο ζήτημα του πληθωρισμού από αυτήν εδώ τη στήλη και μας προκαλεί ερωτηματικά ότι για τόσο μεγάλο διάστημα η κυβέρνηση δεν λαμβάνει μέτρα για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας, όπως ακριβώς κάνουν άλλες κυβερνήσεις στην Ευρώπη, πχ η ισπανική ή η πορτογαλική. Αν θέσουμε το ζήτημα στη μεγάλη του εικόνα, η ακρίβεια και ο πληθωρισμός βαραίνουν έτι περαιτέρω την τσέπη μας σε σύγκριση με άλλους Ευρωπαίους πολίτες. Ο μέσος μισθωτός στη χώρα μας πληρώνει επί της ουσίας, με βάση τα εισοδήματά του, το ίδιο προϊόν δύο ίσως και τρεις φορές ακριβότερα από έναν συμπολίτη του στη Βόρεια ή Δυτική Ευρώπη. Με δύο λόγια λοιπόν, το κόστος ζωής στη χώρα μας είναι υψηλότερο, με βάση όλα τα δεδομένα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ. 

Ίδια ήταν η κατάσταση με τους υπέρογκους λογαριασμούς της ΔΕΗ τους τελευταίους μήνες του 2021 και στις αρχές του 2022. Η αντίδραση τότε της κυβέρνησης ήταν ανάλογη με αυτή που ακολουθεί και σήμερα στο ζήτημα της ακρίβειας στα τρόφιμα. Υποτίμηση του θέματος, σχεδόν αδιαφορία, μετάθεση ευθυνών στους καταναλωτές, “καλάθια” νοικοκυράς και καταναλωτή, προχειρότητες και ημίμετρα και μπόλικη, κούφια επικοινωνιακή διαχείριση.

Ο κ. Μητσοτάκης μοιάζει να αρνείται να δει το πρόβλημα, με τα αρμόδια πολιτικά στελέχη να μην παίρνουν γενναίες, σοβαρές αποφάσεις. Μικρές κινήσεις δεν πρόκειται να αλλάξουν την κατάσταση, καθώς απαιτείται μια καλά οργανωμένη προσπάθεια. Παραδείγματα υπάρχουν στην ΕΕ, ας τα ακολουθήσει η κυβέρνηση, είναι τόσο απλό. Κερδισμένη άλλωστε θα βγει και πολιτικά. 

Exit mobile version